Odată cu reorganizarea Inspectoratului de Poliție Județean Constanța, la data de 15.01.2024, a fost introdus conceptul de “Ghișeu unic” în relația dintre poliție și comunitate.
Acest concept se fundamentează pe necesitatea asigurării unui singur punct în relaționarea cu cetățenii, persoanele juridice sau alte instituții, entități publice ori private.
În acest sens, la nivelul Inspectoratului de Poliție Județan Constanța a fost înființat și funcționează, din data de 5 februarie a.c., Ghișeul Unic, unde persoanele pot depune cereri, sesizări sau documente ori, după caz, li se pot elibera documente, la solicitarea acestora.
Scopul principal al Ghișeului Unic este acela de a facilita și simplifica accesul persoanelor la serviciile publice.
Totodată, la nivelul polițiilor municipale, orășenești și al secțiilor de poliție au fost înființate Compartimentele Dispecerat, Personal de Serviciu și Statistică Judiciară, ce vor îndeplini și funcția de Ghișeu Unic.
Atribuțiile polițistului din cadrul Ghișeului Unic sunt următoarele:
-Primirea cererilor, petițiilor și solicitărilor persoanelor fizice / juridice;
-Primirea corespondenței de la operatorii poștali;
-Primirea documentelor în vederea eliberării avizelor, atestatelor, licențelor și
autorizațiilor prevăzute de lege în competența instituției (portarmă, sistematizare, sisteme de securitate etc.);
-Programarea cetățenilor pentru audiențe;
-Eliberarea certificatelor de cazier judiciar și a certificatelor de integritate comportamentală.
Programul de lucru cu publicul este 08.30 – 16.30, cu excepția zilei de miercuri, când ghișeul funcționează în intervalul orar 08.30 – 18.30.
Potrivit legii nr. 280/2023, femeile însărcinate și persoanele însoțite de copii cu vârsta de până la cinci ani au prioritate la ghișee.
L.B.