Miniştrii de interne din Uniunea Europeană au decis, joi, aderarea deplină la spaţiul Schengen a României şi Bulgariei, după ce Austria și Olanda au decis că renunțe la veto-ul impus mai mulți ani și să dea undă verde. Astăzi, în Consiliul JAI de la Bruxelles, a decis desfiinţarea controalelor la graniţele terestre cu Ungaria și Bulgaria. De la 1 ianuarie 2025 România este membră deplină a Spațiului Schengen, inclusiv cu frontierele terestre.
Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor, a făcut și el o postare în acest sens:
”De la 1 ianuarie 2025, pentru transportul feroviar, intrarea deplină în spațiul Schengen înseamnă eliminarea controlului în frontieră. Se reduc astfel timpii de staționare în frontiere cu aproximativ 30 de minute pentru fiecare tren, la punctele vamale de la: Curtici; Valea lui Mihai; Salonta; Episcopia Bihor; Carei. Pentru transportul rutier de marfă, aderarea la Schengen se traduce prin eliminarea controlului sistematic din frontierele cu statele membre UE vecine (Ungaria și Bulgaria)”, a precizat Sorin Grindeanu.
Astfel, transportatorii rutieri vor tranzita mult mai rapid frontierele cu statele UE:
– Vama Veche;
– Negru Vodă;
– Giurgiu;
– Călărași;
– Zimnicea;
– Turnu Măgurele;
– Bechet;
– Calafat;
– Nădlac 1 și 2;
– Vârșand;
– Borș 1 și 2;
– Petea.
M.G.