Administraţia se laudă cu civilizaţia?

0
528

Regia Autonomă de Exploatare a Domeniului Public şi Privat Constanţa are, de la începutul acestui an, o nouă conducere. Stere Hira ademisionat din Consiliul Local Municipal Constanţa pentru a prelua conducerea RAEDPP, iniţial interimar, iar de puţin timp –director „plin”, cu mandat semnat pentru următorii 4 ani. Până în prezent, noua conducere a regiei a bifat aducerea la stare decentă a două toalete publice, urmând să reabiliteze şi o a treia, igienizarea pieţelor, plantare de copaci în cartierul Henri Coandă, precum şi verificări în celebrul cartier.  

Noua conducere a RAEDPP şi-a asumat un plan de management ce include reabilitarea clădirilor (inclusiv a toaletelor publice) aflate în administrarea regiei, modernizarea pieţelor, gestionarea eficientă şi corectă a locuinţelor din cartierul Henri Coandă etc.

Bilanţul la 6 luni de la preluarea conducerii RAEDPP ne aduce în faţa câtorva noutăţi din partea regiei care se află în subordinea administraţiei locale: spre exemplu, au început demersurile pentru reabilitarea clădirilor din zona istorică a urbei. În cadrul celei mai recente şedinţe de Consiliu Local Municipal, două imobile administrate de RAEDPP s-au aflat în atenţia aleşilor locali; unul dintre proiecte, care viza aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru clădirea situată pe strada Mercur, a fost retras de pe ordinea de zi. Motivul: administraţia locală a identificat posibilitatea ca imobilul să fie reabilitate cu fonduri nerambrusabile, fapt care ar scuti primăria de o cheltuială considerabilă.

Între timp, din bugetul pe care îl are la dispoziţie regia, s-au făcut câteva investiţii. Una dintre ele este reabilitarea a două toalete publice, sumele utilizate fiind de 70 de mii de lei, respectiv 50 de mii de lei. E mult, e puţin? Vă lăsăm pe dumneavoastră să cumpăniţi.

Detalii despre reabilitarea toaletelor publice

La solicitarea Focus Press, RAEDPP a pus la dispoziţie detaliile despre lucările care au vizat toaleta situate de strada Griviţei, respective cea din Tomis 3, cu precizarea că urmează să fie reabilitată şi toaleta din Piaţa Ovidiu.

Referitor la achiziţia directă de “lucrări de reparaţii la grupul sanitar Piaţa Griviţei”, RAEDPP a lansat un anunţ SICAP în data de 8 februarie 2021, cât şi pe site-ul regiei. În urma lansării anunţului, au fost depuse 9 oferte, însă, în urma analizării acestora, s-a constatat că niciuna nu respectă cerinţele caietului de sarcini. Spre exemplu, una dintre frmele care a depus ofertă nu figurează cu mai mult de un angajat, lucru care ar fi pus sub semnul îndoilelii realizarea lucării în graficul asumat.

Ulterior, regia a insistat în realizarea achiziţiei directe, iar la data de 12 februarie au fost solicitat oferte ferme de la 3 agenţi economici care desfăşoară constant activităţi pe piaţa de profil. În urma solicitării, au fost depus 3 oferte, 2 dintre ele fiind conforme din punct de vedere tehnic şi al respectării cerinţelor din caietul de sarcini, iar ca urmare a aplicării criteriului “preţul cel mai scăzut”, a fost selectată SC DISAN EXPERT SRL, contract care a fost notificat, conform legii, în SICAP, cu nr DAN1423443/22.02.2021 şi publicat pe site-ul regiei. Valoarea estimată a lucrărilor pentru acest contract: 70.133,93 lei fără TVA. De precizat că reabilitarea toaletei a fost încheiată.

În privinţa celui de-al doilea grup sanitar, situat în Piaţa Tomis 3, valoarea estimată a lucrărilor este de 50.492,46 lei. Autoritatea contractantă a lucrărlor, adică RAEDPP, a solicitat oferte ferme de la 3 agenţi economici ce desfăşoară activităţi constante pe piaţa de profil, iar şi de această dată regia a ales oferta depusă de DISAN EXPERT SRL. Conform regiei, această ofertă s-a încadrat în cerinţele RAEDPP; alte două oferte depăşeau, conform reprezentanţilor RAEDPP, valoarea estimată a contractului. Contractul încheiat cu DISAN a fost notificat în SICAP cu nr. DAN144328/02.04.2021.

Detalii despre DISAN EXPERT SRL

În răspunsul RAEDPP, referitor la aceste investiţii, se mai face precizarea că achiziţiile au fost făcute cu respectarea Legii nr. 98/19 mai 2016. Imaginile care însoţesc articolul arată stadiul înainte/după reabilitare. În privinţa firmei care a adjudecat ambele contracte, de precizat că, potrivit datelor oficiale, are 180 de angajaţi, 120 de contracte de construcţii în derulare pe raza municipiului Constanţa, iar cifra de afaceri aferentă anului 2020 a fost de 46.823.144 lei. Contractele încheiate cu RAEDPP sunt o premieră pentru această firmă. Nu se poate spune că DISAN nu avea suficiente lucrări în derulare la momentul încheierii contractelor cu regia din subordinea Primăriei Constanţa sau că nu ar avea suficiente încasări, însă de remarcat că aceeaşi societate figurează cu un panou de desfăşurare lucrări şi la un imobil deţinut de fratele directorului RAEDPP Stere Hira. Contactat de Focus Press, Vasile Hira (fratele lui Stere Hira) a precizat că este vorba despre „construcţia la roşu a unei clădiri” pe strada B.P. Haşdeu, în baza unui contract încheiat în septembrie 2020 cu firma menţionată şi că aceste lucrări au avut termen de execuţie de 4 luni, iar panoul de identificare este montat conform legii.

Închidem paranteza de mai sus şi facem precizarea că actuala conducere a RAEDPP a prezentat lucrările de reabilitare a toaletelor publice (detaliate mai sus) ca fiind printre primele realizări din acest mandat. Un bilanţ la 6 luni pe care noi, pe de altă parte, îl considerăm ca fiind încadrat la capitolul „normalitate”, aşa cum remarcau şi constănţenii care au comentat în mediul online referitor la acest subiect.

Vom reveni cu detalii despre celelalte investiţii derulate de RAEDPP, conform planului de management asumat de conducerea regiei, în ediţiile viitoare.

A.C.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.