Alin Burcea este noul preşedinte al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT), în perioada 2024 – 2026, acesta fiind al treilea mandat de lider ANAT pentru fondatorul agenţiei Paralela 45.
Alin Burcea este preşedinte fondator al Asociaţiei, având primul mandat în perioada 1990-1992, ulterior fiind reales preşedinte ANAT în perioada 2016-2018.
Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România a avut vineri Adunarea Generală care a inclus alegerile pentru noul preşedinte şi pentru noul Birou Executiv şi Consiliu Director al organizaţiei, pentru perioada 2024-2026.
Prim vicepreşedinte ANAT a fost ales Aurelian Marin (Paradis Vacanţe de Vis din Constanţa), iar vicepreşedinţi Adrian Voican (Bibi Group4Travel), Lucian Boronea (Accent Travel & Events) şi Dan Goicea (Cocktail Holidays), care formează Biroul Executiv al ANAT, alături de preşedinte.
Consiliul Director al ANAT este completat de Valeriu-Claudiu Ştefan (Velmar Dreams), Corina Martin (Mistral Tours & Events), Claudiu-Andrei Chirilov (Laguna Tour), Diana Iluţ (Sfara Tours Baia Mare), Dumitru Luca (Corali Holidays), Ştefan Leontin Joos (Christian Tour) şi Iosif-Cristian Vlad (Paralela 45 Făgăraş).
De asemenea, sunt membri ai Consiliului Director preşedinţii Consiliilor Regionale ANAT care au fost deja aleşi la începutul anului: Mihaela Patentaşu (KMD Travel) – Regiunea Bucureşti-Ilfov, Dumitru Nănescu (Inter Tour Bacău) – Regiunea Nord-Est, Laura Dragu Popescu (Gorj Turism Târgu Jiu) – Regiunea Sud-Vest, Cristian Bărhălescu (Icar Tours Constanţa) – Regiunea Sud-Est şi Flaviu Vîrca (Air Fla Sibiu) – Regiunea Centru-Nord.
Membri supleanţi ai Consiliului Director ANAT au fost aleşi Lucian Bădîrcea (IRI Travel), George-Marius Cioceanu (Travel Fuse) şi Gheorghe-Emil Mărginean (Karpaten Turism).
„Îmi doresc un mandat „în forţă”, ca să arătăm că ANAT este o asociaţie patronală puternică, care ştie ce vrea, atât pentru agenţiile de turism, cât şi pentru turismul românesc, în general. Din păcate, se pare că au rămas tot mai puţine voci patronale în industria noastră şi, cu atât mai mult, trebuie să spunem ce dorim şi ce credem că este benefic pentru turismul românesc. Milităm pentru înfiinţarea unei Autorităţi Naţionale pentru Turism, în subordinea directă a prim-ministrului.
Dorim să creştem numărul de turişti străini în România, dar pentru asta avem nevoie de o strategie orientată spre business, de participări la târgurile externe şi interne şi de un buget de promovare a României de minimum 10 milioane de euro. Trebuie să înfiinţăm un Fond de garantare la agenţii şi Fondul de garantare pentru biletele de avion. Într-un cuvânt, avem mult de lucru!”, a declarat Alin Burcea.