Mare atenție la noile metode de înșelăciune care vizează aplicația de ridesharing Bolt. Este vorba de faptul că escrocii au găsit modalitatea de a vă prelua contul, într-un mod similar de acțiune ca și pe platformele Facebook și Instagram. Mai multe persoane s-au trezit cu e-mailuri cum că au plătit mai multe curse, în condițiile în care nu au beneficiat de ele.
Totul începe în momentul în care îți comanzi o cursă. Intri în aplicație, alegi destinația, locul de preluare. Apoi, așa cum este și normal, aplicația caută șofer. Însă, mare atenție! Dacă, în acest moment, primiți un mesaj pe ecran, ca și cum ar fi din aplicație, prin care vi se cere numărul de telefon, NU dați curs solicitării.
Mesajul aduce în atenția clientului că aplicația s-a blocat sau ai fost deconectat, motiv pentru care e nevoie să introduci numărul tău de telefon. Mai multe persoane au picat în plasă și l-au introdus.
Apoi, au primit un cod pe telefon pe care, de asemenea, li s-a cerut să-l introducă în aplicație.
În continuare, tu beneficiezi de cursa comandată și nici nu-ți dai seama că tocmai ți s-a furat contul, iar tu ai fost eliminat din el. Iar acolo ai datele cardului introduse.
Cei mai mulți dintre cei care au picat în plasă și-au dat seama că e ceva în neregulă atunci când au primit e-mailuri prin care li se făcea sumarul curselor Bolt. Și era vorba de multe curse efectuate într-o perioadă destul de scurtă, plătite din contul lor. Curse de care nu au beneficiat.
Atunci au luat legătura cu cei de la Bolt, iar aceștia i-au îndrumat să ia legătura cu banca.
„Dacă suspectați că cineva a primit acces și/sau a utilizat contul dumneavoastră fără consimțământ, vă rugăm să luați legătura cu banca dumneavoastră, pentru a bloca imediat cardul de credit, astfel prevenind viitoare utilizări neautorizate. Activitățile suspicioase pot include: cereri de cursă pe care nu le-ați făcut dumneavoastră, facturi pentru curse pe care nu le recunoașteți, schimbări ale informațiilor personale pe care nu le-ați făcut dumneavoastră, schimbări ale detaliilor de plată pe care nu le-ați făcut dumneavoastră. Vă rugăm să contactați echipa de Asistență pentru ajutor și sfaturi“, potrivit reprezentanților Bolt.
Liliana BELCIUG