Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) a redevenit funcțională de la începutul lunii martie a.c., Astfel, Casa Națională de Asigurări de Sănătate a anunțat că, începând cu data de 1 martie 2025, serviciile medicale vor fi acordate doar cu obligativitatea validării cardului de sănătate.
Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) a fost nefuncțională în primele 2-3 săptămâni ale lunii februarie. În aceste condiții, Casa Națională de Asigurări de Sănătate a decis ca, pe perioada acestei avarii majore a sistemului informatic, serviciile medicale să poată fi acordate fără validarea cardului.
Iar de la 1 martie situația s-a schimbat radical, astfel că pacienții care doresc să beneficieze de servicii medicale gratuite au o nouă obligație.
„Vă informăm că începând cu data de 01.03.2025, dispoziţiile art. 209 – 212 din Anexa 2 la HG nr. 521/2023, cu modificările şi completările ulterioare şi ale art. 25 – 28 din HG nr. 423/2022, cu modificările şi completările ulterioare îşi încetează valabilitatea. Începând cu 01.03.2025 serviciile medicale se acordă cu obligativitatea raportării online în 3 zile lucrătoare, precum şi cu obligativitatea semnării serviciilor medicale cu cardul pacientului, conform prevederilor legislative în vigoare.
Activitatea de monitorizare și lucrările de mentenanță proactivă continuă într-un ritm susținut, cu evaluarea permanentă a dinamicii de funcționare a componentelor sistemului PIAS”, a transmis Casa Națională de Asigurări de Sănătate.
Conform legislației în vigoare, asigurații pentru care cardul nu a fost încă emis pot beneficia de servicii medicale, chiar și fără a prezenta cardul sau adeverința de asigurat eliberată de Casa Națională de Asigurări de Sănătate. Totodată, serviciile medicale de urgență și serviciile medicale conexe acordate la distanță nu necesită utilizarea cardului de sănătate.
L.M.