Blocul pe care vrea să îl construiască patronul de la Doraly Mall scandalizează vecinii: “Va fi amplasat peste tunelul de legătură cu Portul Constanţa”

0
3739

Doi afacerişti din Constanţa vor să construiască un bloc pe şoseaua Mangaliei fix deasupra tunelului CF care face legătura cu Portul Constanţa. PUZ-ului „zona delimitată de şoseaua Mangaliei şi strada Şcolii”, a fost trimis spre consultare publică şi acum se află în etapa de avizare, dar pe parcursul consultării publice, mai mulţi locatari din zonă au depus sesizări cu privire la ridicarea acestui imobil.

Mai mulţi locuitori din zona gării au sesizat primăria Constanţa cu privire la faptul că imobilul pe care societatea Cupa Internaţional doreşte să îl ridice pe şoseaua Mangaliei (pe locul unei clădiri în care acum funcţionează firma de pază Save & Self) se află exact pe tunelul CF care face legătura cu Portul Constanţa. Planul propune reglementarea urbanistică a terenului şi reglementarea funcţională pentru construirea unui imobil de locuinţe cu regim de inăltime S+P+4-5E cu următoarele funcţiuni: parter – 3 apartamente – parcări auto, hol, scară acces etaje, cameră gunoi, etajele 1 – 4 – câte 5 apartamente, etajul 5 – un apartament,îÎn total, fiind vorba de 24 de apartamente. Terenul în suprafaţă de 1.099 mp se află în două zone de reglementare urbanistică: partea de nord (şoseaua Mangaliei nr.9 Bis) – în zona de reglementare ZRL 4 – sub zona locuinţelor colective medii (P+3-4E) situate în ansambluri preponderent rezidenţiale şi partea de sud (şoseaua Mangaliei nr. 11) – în zona de reglementare ZRL 3 – sub zona locuinţelor individuale şi colective mici (P+2E-3E) existente şi propuse.

Cu toate acestea, constănţenii  vor să ştie cum se va construi acest bloc şi cum vor fi amenajate parcările. „Blocul menţionat nu poate fi construit, deoarece pe sub terenul respectiv se află tunelul care face legătura cu Portul Constanţa”, se arată în sesizarea trimisă de Turcan Jani şi Turcan Valentina, care susţin că locuiesc în acea zonă de peste 30 de ani. Societatea care a elaborate PUZ-ul, ED COM 96.S.R.L a formulat răspunsul şi susţine că tunelul este nefuncţional. „ Supunem atenţiei petenţilor faptul că obiectul PUZ-ului reprezintă reglementări urbanistice pentru zona delimitată de şoseaua Mangaliei şi strada Şcolii. Menţionăm faptul că în zonă există tunelul CF care duce în Portul Constanţa, însă acesta este nefuncţional. La faza de construire se vor executa studii pentru fiecare imobil ce vor impune condiţiile de construire astfel încât nici o construcţie din zonă, inclusiv tunelul la care faceţi referire să nu fie afectate de acestea şi să respecte dispoziţiile legale impuse de legislaţia în vigoare. Aşadar, existenţa tunelului nefuncţional în prezent, nu are vreo relevanţă faţă de realizarea obiectului PUZ-ului sus mentionat.”, se arată în răspunsul societăţii care a elaborat PUZ-ul.

Potrivit celor care au elaborate proiectul, asigurarea parcărilor se va realiza astfel: la parterul imobilului se vor asigura 13 locuri de parcare, la subsol se vor realiza 12 locuri de garaje. În total vor fi realizate 25 de locuri de parcare şi garaje. De asemenea, aceştia menţionează într-un alt răspuns oferit soţilor Turcan că „ parcările pentru zona studiată se vor asigura exclusiv în limita terenurilor deţinute în proprietate, fără a afecta în vreun fel, domeniul public; pe domeniul public, în zonele cu destinaţia parcare, locatarii blocurilor din zona adiacentă zonei studiate au posibilitatea de a parca, cu respectarea evident a HCLM 184/2013M. Mai mult decât atât, menţionăm faptul că autorizarea executării construcţillor din limita zonei studiate se emite numai dacă se asigură realizarea parcajelor necesare conform destinaţiei clădirii, exclusiv în limita terenului deţinut în proprietate; numărul minim al locurilor de parcare fiind stabilit în funcţie de destinaţia şi de capacitatea construcţie, conform H.C.L. 113/27.04.2017, rectificat prin HCL nr. 28/2018, detaliat prin HCL nr. 532/2018.”, se arată în răspuns. Conform reprezentanţilor primăriei Constanţa, stadiul actual al PUZ-ului „zona delimitată de şoseaua Mangaliei şi strada Şcolii”, este încă în etapa de avizare.

De menţionat că SC Cupa Internaţional este controlată de Dumitru Cuşu şi Daniel Pandele (patronul Doraly Mall).

Iată etapele unui Plan Urbanistic Zonal

PUZ-urile trec prima mai multe etape. După etapa de consultare publică urmează să intre în comisia tehnică de urbanism unde se analizează inclusiv solicitările venite din partea cetăţenilor, înregistrate în etapa de informare a publicului. Dacă sunt îndeplinite toate condiţiile legislative se emite avizul arhitectului şef, iar după aceea urmează promovarea proiectului în şedinţa de cosiliul local pentru aprobare.

Mihaela GIUGLEA

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.