Ca să nu se prăbușească orașul, noul director al CNAPMC vrea să stabilizeze, împreună cu Primăria, taluzurile de pământ dinspre port

0
3092

Unul din primele obiective ale noului director al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime S.A. Constanța este stabilizarea taluzurilor de pământ dintre Poarta 2 și Poarta 6. Un alt proiect important pentru Florin Goidea este dezvoltarea Molurilor III și IV, dar și cel de reabilitare și dezvoltare a infrastructurii rutiere din port, datorită legăturii cu Autostrada Soarelui.

Noul director al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime S.A. Constanța va avea mai multe întâlniri cu noul primar al municipiului Constanța, Vergil Chițac, pentru a găsi soluții pentru sistematizarea și consolidarea falezei din Portul Constanța, dintre Poarta 2 și Poarta 6, despre care s-a tot vorbit, încă din 2005, că se prăbușește, împreună cu străzile și blocuri din apropiere, dar încă nu s-a rezolvat nimic. Pe strada Traian apăruse proiectul construirii unui imens centru comercial, care să stabilizeze și versantul de pământ, au început lucrările, dar au fost abandonate, iar în 2010 strada chiar s-a surpat, blocurile au început să se încline, Primăria a intervenit, dar pericolul ca orașul să se prăbușească există în continuare.

În 2005 s-a realizat un studiu de prefezabilitate de către C.N.A.P.M.C., pentru sistematizarea și consolidarea falezei în Portul Constanța, care a fost avizat și de către Consiliul Local Constanța, în 2006 cele două autorități s-au asociat pentru pentru finanțarea și realizarea studiului de fezabilitate pentru acest obiectiv de investiții, dar totul s-a oprit aici. În continuare, malurile de pământ au grave probleme de stabilitate, iar degradarea acestora este tot mai accentuată. Să sperăm că cei doi vor găsi fondurile necesare pentru rezolvarea acestei situații, versanții aparținând și Primăriei și Administrației Porturilor Maritime, astfel că nu poate interveni una fără cealaltă.

Florin Goidea

„Trebuie să accesăm, în parteneriat cu Primăria, fonduri europene pentru consilidarea falezei. Cad malurile de la Poarta 2 și până la Poarta 6, trebuie să găsim finanțare pentru un proiect de reabilitare. O jumătate a taluzului e a Primăriei, o jumătate a Administrației Porturilor Maritime, nu poate să facă una fără cealaltă, trebuie să facem împreună studiul de fezabilitate și să scriem proiectul“, ne-a explicat Florin Goidea, directorul C.N.A.P.M.C.

Alte două proiecte importante pentru acesta sunt realizarea Molurilor III și IV și a infrastructurii rutiere din Portul Constanța. Reamintim că, în decembrie 2020, a demarat licitația pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru realizarea lucrărilor de infrastructură, căi de acces și utilități în vederea dezvoltării de terminale specializate în Portul Constanța Sud – Molurile III S și IV S. Realizarea celor două moluri are ca efect extinderea Portului Constanța cu noi suprafețe (câștigate din mare), unde se vor dezvolta terminale specializate și centre logistice și de producție: adică unsprezece dane de mare adâncime, 70ha de platforme de operare și 36ha de zone logistice.

„Alte obiective importante pentru mine sunt definitivarea finanțării pentru Molurile III și IV, și reabilitarea infrastructurii rutiere din port. De exemplu, asfaltarea drumurilor de piatră dintre Poarta 7 și Poarta 9, pentru că trebuie să avem alternative de transport, mai ales datorită conexiunii la autostradă. Operatorii portuari aduc trafic în Portul Constanța, iar noi, ca administrație, trebuie să le asigurăm infrastructura necesară, pentru ca ei să îți poată dezvolta activitatea“, ne-a mai declarat Florin Goidea.

Valentin ISPAS

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.