În urmă cu aproape trei ani, Consiliul Local Constanța a adoptat proiectul ce prevede casarea și vânzarea celor cinci vapoare aflate la intrările/ieșirile din oraș. În Referatul de aprobare se aducea la cunoștință gradul de degradare ridicat, de peste 50%, al mijloacelor fixe de tip elemente navale – vedete maritime (vaporașe) amplasate pe domeniul public al Municipiului Constanța. Recent, administrația locală a atribuit contractul pentru prestarea serviciului în vederea obținerii documentației tehnice necesare autorizației de demolare și recepției lucrării.
Valoarea totală a contractului este de 49.764 de lei, fără TVA, iar firma câștigătoare este Marcy Proiect Consulting SRL.
Marcy Proiect Consulting SRL a fost înființată în anul 2022 și se ocupă cu activități de consultanță pentru afaceri și management. Unic asociat și administrator este Amela Atena Amet. În bilanțul depus pentru primul an de activitate, societatea a raportat o cifră de afaceri în valoare de 191.016 lei, un profit net de 134.172 de lei, datorii de 129.990 de lei și un singur angajat.
Durata contractului este de un an, cu posibilitatea prelungirii cu acordul părților. Durata de prestare a serviciilor pentru etapele I, II, III, IV, V este de 175 de zile calendaristice, durata pentru etapa VI este aferentă perioadei de execuție a lucrărilor, la care se adaugă perioada efectuării recepției – etapele VII și VIII, și este de 160 de zile calendaristice.
Cele cinci vaporașe au fost casate în aprilie 2022, din cauza stării avansate de uzură. Se vor demola pentru a reducere din cheltuielile Primăriei Municipiului Constanța, vor fi valorificate ca mijloace fixe și vor fi eliberate amplasamentele, în concordanță cu alte proiecte ale Municipalității ce vizează zonele respective.
Serviciul de obținere a documentației tehnice pentru Autorizația de Demolare și recepția lucrării include:
- Etapa I – elaborare expertize tehnice pentru fiecare postament
- Etapa II – elaborarea documentației necesare obținerii certificatului de urbanism
- Etapa III – obținerea avizelor solicitate prin certificatul de urbanism
- Etapa IV – elaborare documentației tehnice aferente autorizației de desființare/demolare
- Etapa V – obținerea autorizației de demolare
- Etapa VI – proiect tehnic de execuție și asistență din partea proiectantului pentru execuția lucrărilor de demolare
- Etapa VII – elaborarea documentației pentru obținerea procesului-verbal de recepție necesar radierii din Cartea Funciară
- Etapa VIII – elaborare și semnare proces-verbal de recepție (PVR). Recepția lucrării va permite scoaterea vaporașelor din inventarul bunurilor Unității Administrativ-Teritoriale Constanța.
Vorbim de cele cinci vaporașe amplasate astfel: pe platoul din fața Gării din Constanța, pe Bulevardul Mamaia – zona Pescărie și la intrările dinspre Cumpăna, Valu lui Traian și Ovidiu.
Acestea au fost amplasate în Constanța în anul 2003, în timpul mandatului primarului de atunci, Radu Mazăre. Ele au aparținut Poliției de Frontieră și au fost transferate cu titlu gratuit Primăriei Constanța, printr-o hotărâre de guvern.
Andreea CONDURACHE