Cel mai scump spărgător de gheață din lume, fabricat la Galați, a eșuat pe Brațul Sulina

1
2275
Nuyina - spargatorul de gheață eșuat pe brațul Sulina - sursa foto: DIGI24

Un spărgător de gheață, fabricat la Galați, care urma să ajungă în posesia beneficiarului, o companie australiană, a eșuat pe Dunăre, chiar în timp ce era ”livrat”. S-a întâmplat luni, 3 august, pe brațul Sulina, când, din cauza unor manevre greșite, nava a ajuns într-unul din malurile de pământ ale Brațului Sulina al Dunării. Din fericire, nava nu a suferit avarii grave.

Spărgătorul de gheață ”Nuyina”, proaspăt ieșită din Șantierul Naval Damen Galați, a fost remorcată, luni, 3 august, pentru a face câteva probe în Marea Neagră. Potrivit Adevărul.ro, câteva manevre greșite ale remorcherelor au făcut ca cel mai scump spărgător de gheață din lume să intre în malul de pământ al Brațului Sulina, incident care s-ar fi putut transforma într-o catastrofă. Din fericire, nu s-a întâmplat acest lucru, nici nava nu a fost avariată.

În timpul manevrei de tranzitare a Canalului Sulina, l-au scăpat din remorci la malul stâng. Nu s-a pus traversa, s-a pus într-un unghi de 45 de grade faţă de axul şenalului. S-a lucrat timp de o oră, perioadă în care s-au dat alte remorci. Nava a fost repusă în şenal şi îşi continuă voiajul, fără avarie. Singura chestie a fost că nu s-a putut trece pe lângă el în intervalul acesta de o oră”, a declarat, la Radio România, Dan Iulian Ichim, căpitan şef al Portului Tulcea, citat de adevărul.ro. „Fiind o navă mai lungă decât lăţimea canalului nu avea cum să îl blocheze (…) De scufundat nu avea cum, nu e zonă cu piatră ca să se spargă. Singurul inconvenient e că a blocat navigaţia în zonă aproape o oră. Am reuşit să o aducem la mal cu remorcherele pe care le avea el în convoi. E un corp de navă, de fapt, şi era remorcat către mare. Avea şi un remorcher al şantierului şi unul de-al AFDJ”, a mai adăugat căpitanul şef de la Tulcea, pentru sursa citată.

După cum precizam, vorbim despre cel mai scump spărgător de gheață din lume, întrucât valoarea lui se ridică la circa două miliarde de dolari, cu tot echipamentul din dotare. De precizat că în Șantierul Naval Damen- Galați s-a făcut doar corpul navei.

Potrivit contractului, nava ar fi trebuit să fie deja predată beneficiarului, însă pandemia din acest an amânat data ”livrării”. Remorcherul urmează a fi folosit pentru zona Antarctica.

Daniel ALBU

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.