Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. (CNAIR) a solicitat și obținut, zilele trecută, acordul de mediu din partea Agenției pentru Protecția Mediului (APM) Constanța, pentru realizarea de noi noduri rutiere pe autostrăzi: mai precis, nodul rutier de la Peștera (A2 km 181) – Sector Cernavodă-Constanța, nod ce se va suprapune prin localitățile Peștera și Medgidia.
Amplasamentul pe care se urmărește realizarea noului nod rutier se află în administrarea județului Constanța, în intravilanul și extravilanul Unităților Administrativ-Teritoriale Peștera și Medgidia. Poziția kilometrică aproximativă a acestuia în zona de intersecție a bretelelor cu Autostrada A2 este Km 180+740. Legătura între bretele se va face prin pasajul existent al DJ222, peste autostradă.
Proiectul de construire a nodului rutier Peștera implică realizarea unei infrastructuri menite să asigure capacitatea de circulație necesară și să ofere condiții bune traficului de mărfuri și persoane. Totodată vor fi îmbunătățite condițiile de circulație la nivel de rețea rutieră națională de transport, inclusiv sub aspect de siguranță rutieră, se vor reduce emisiile poluante, se vor reduce costurile de operare, răspunzând, astfel, cerințelor de dezvoltare economică, concretizată prin adaptarea rețelei rutiere naționale la cererea reală de transport.
Nodul este reprezentat de o amenajare pe principiul unui nod de tip „semitrefla”. Dezvoltarea acestei soluții se face în partea de vest a DJ222, iar față de autostrada A2, de o parte și de alta, atât în partea de nord cât și în partea de sud. Principalele intersecții ale nodului rutier cu DJ222 vor fi de tip giratoriu.
Traseul propus pentru două bretele ale nodului rutier (ieșire către Peștera din direcția București și intrarea în Peștera către direcția Constanța, pe A2) pleacă înspre direcția vest, dintr-o intersecție giratorie proiectată cu DJ222 (în partea de sud a A2), după care descrie un viraj către dreapta, spre A2, printr-o rază de 125m, și apoi bretelele de legătură efectivă cu autostrada, unidirecționale, cu raze de 175m.
Traseul propus pentru celelalte două bretele ale nodului rutier (ieșire către Medgidia din direcția Constanța și intrarea în Medgidia către direcția București, pe A2) pleacă înspre direcția vest, dintr-o intersecție giratorie proiectată cu DJ222 (în partea de sud a A2), după care descrie un viraj de stânga către A2, printr-o curbă cu raza de 171m, apoi bretele unidirecționale cu raze de 171m.
În luna iulie 2022, CNAIR SA a semnat contractul de servicii având ca obiect „Elaborare Studiu de Prefezabilitate și Studiu de Fezabilitate privind realizarea de noi noduri rutiere pe autostrăzi“, între care se numără și cel de la Peștera. Ofertantul declarat câștigător a fost societatea Explan.
Obiectul contractului este reprezentat de elaborarea Studiilor de Prefezabilitate și de Fezabilitate privind realizarea de noi noduri rutiere pe autostrăzile A0, A1, A1, A2, A3 și A7, în conformitate cu reglementările tehnice și legislația în vigoare.
Astfel, compania de drumuri a semnat cu firma de proiectare Explan un contract pentru proiectarea a 13 noi noduri rutiere pe autostrăzile din rețeaua existentă sau pe cele în pregătire. Contractul de aproximativ 5,5 milioane lei prevede realizarea, în 17 luni, a studiilor pentru opt noduri noi pe autostrăzile în circulație, respectiv cinci noduri pe autostrăzile în pregătire.
Loredana MIHAI
Citește și:
Acum avem acordul de mediu, să înceapă lucrările și sa se termine cât mai repede pt a ne bucura de această realizare care ne este de mare ajutor, nouă cetățenilor!
Vă rugăm să veniți cu noi vesti despre realizarea acestui nod rutier!