Compania aeriană Lufthansa renunță la expresia “Doamnelor şi domnilor” pentru a nu-i leza pe pasagerii non-binari

0
40

Cel mai mare grup de companii aeriene din Europa, Lufthansa a optat pentru o adresare neutră, care nu implică referirea la gen, în anunţurile adresate pasagerilor aflaţi la bordul avioanelor sale şi a decis să renunţe la tradiţionala formulă “Doamnelor şi domnilor”, potrivit AFP.

“Echipajele sunt obligate să aleagă un discurs care să se adreseze tuturor pasagerilor”, a declarat pentru APF un purtător de cuvânt al grupului, confirmând astfel o informaţie publicată de ziarul Bild.

Formula clasică ar putea fi înlocuită cu ”Dragi pasageri” sau pur şi simplu cu “Bună ziua”, a precizat aceeaşi sursă, justificând decizia prin “dezbaterile care au loc în prezent în societate şi printr-o recunoaştere, pe bună dreptate, a tuturor”.

“Este un proces care va lua ceva timp”, a adăugat purtătorul de cuvânt, potrivit căruia această decizie este valabilă pentru toate companiile grupului, din care mai fac parte Austrian Airlines, Swiss, Eurowings şi Brussels Airlines.

Persoanele transgen care se declară “non-binare” spun despre ele însele că nu sunt exclusiv masculine sau feminine. Multe persoane non-binare se identifică cu un gen diferit de sexul atribuit la naștere. Persoanele non-binare sunt bărbați sau femei, sau persoane fără sex bine definit (intersex), care mental se identifică cu două sau mai multe genuri (bigender sau trigender); nici un gen (agender, fără gen sau neutrois); o identitate de gen fluctuantă (genderfluid); un al treilea gen (categorie care include acele persoane care nu pun un nume genului lor), notează stiripesurse.ro

L.M.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.