Constanţa celor 28 de sensuri unice în zona Delfinariu: iată care sunt noile străzi cuprinse în proiectul de resistematizare

2
3998

Zonele rezidențiale din Constanța nu au fost proiectate pentru a deservi eficient numărul mare de mașini din zilele noastre. Infrastructura rutieră trebuie să îndeplinească simultan mai multe cerințe: să asigure condiții optime pentru traficul pietonal, o circulație fluentă a autovehiculelor și locuri de parcare, transmite, prin intermediul unui comunicat de presă, Primăria Constanţa.

Astfel, Primăria Municipiului Constanța, prin SC Confort Urban SRL, a inițiat un proiect de management de trafic în vederea resistematizării rutiere din zona Delfinariu, care tratează problema mobilității și a siguranței circulației la nivelul străzilor delimitate de perimetrul bulevardul Mamaia – strada Ion Rațiu – bulevardul Tomis – bulevardul Alexandru Lăpușneanu – strada Soveja.

Proiectul de resistematizare rutieră va fi implementat începând cu data de 5 mai, 28 de străzi vor deveni artere rutiere cu sens unic. Măsura a fost luată atât pentru fluidizarea traficului rutier, cât și pentru eliminarea deficiențelor  constatate. Realitatea din teren ne arată că aceste străzi cu sens dublu au devenit greu circulabile din cauza numărului mare de autovehiculele ce staționează pe partea carosabilă și care îngreunează traficul în ambele sensuri sau chiar blochează circulația atunci când este necesară intervenția unor mașini autospeciale, mai anunţă primăria.  

Odată cu instituirea regimului de sens unic, conducătorii auto vor putea staționa și parca pe carosabil. Vor fi amenajate parcari longitudinale delimitate de marcaje longitudinale discontinue, pe ambele părți ale carosabilului, acolo unde configurația carosabilului permite acest lucru.  Astfel, va fi creat un culoar central de circulație a autovehiculelor între 3 și 3.5 metri, potrivit normativelor în vigoare.

La nivelul străzii Chiliei, pe partea dreaptă a sensului de mers dinspre strada Soveja către strada Ion Rațiu, vor fi amenajate parcari longitudinale numerotate și parcari longitudinale delimitate de marcaje longitudinale discontinue, asigurându-se un culoar central de circulație a autovehiculelor cu o lățime de cel puțin 5 metri.

Prin aplicarea acestor măsuri, străzile vor fi reconfigurate, după cum urmează:

  • strada Tabla Buții devine arteră cu sens unic, dinspre strada Chiliei spre bulevardul Mamaia;
  • strada Grozești devine arteră rutieră cu sens unic, dinspre bulevardul Mamaia spre strada Chiliei;
  • strada Onești devine arteră cu sens unic, dinspre strada Chiliei spre bulevardul Mamaia;
  • strada Dragoslavele devine arteră cu sens unic, dinspre bulevardul Mamaia spre strada Chiliei;
  • strada Viceamiral Ioan Murgescu devine arteră cu sens unic, dinspre strada Chiliei spre bulevardul Mamaia;
  • strada Ciprian Porumbescu devine arteră cu sens unic, dinspre bulevardul Mamaia spre strada Chiliei;
  • strada Războieni devine arteră cu sens unic, dinspre strada Chiliei spre bulevardul Mamaia;
  • strada Aviator Ioan Muntenescu devine arteră cu sens unic, dinspre strada Garabet Ibrăileanu spre strada Chiliei;
  • strada Podului devine arteră cu sens unic, dinspre strada Aviator Romeo Popescu spre strada Aviator Ioan Muntenescu;
  • strada Transilvaniei devine arteră cu sens unic, dinspre strada Aviator Ioan Muntenescu spre strada Aviator Romeo Popescu;
  • strada Aviator Vasile Craiu devine arteră cu sens unic, dinspre strada Chiliei spre strada Garabet Ibrăileanu;
  • strada Aviator Romeo Popescu devine arteră cu sens unic, dinspre strada Garabet Ibrăileanu spre strada Chiliei;
  • strada Făgetului devine arteră cu sens unic, dinspre bulevardul Mamaia spre strada Primăverii;
  • strada Banu Mihalcea devine arteră cu sens unic, dinspre dinspre strada Pictor Ion Andreescu spre bulevardul Mamaia;
  • strada Pictor Ion Andreescu devine arteră cu sens unic, dinspre strada Ion Rațiu spre strada Panait Cerna;
  • strada Panait Cerna devine arteră cu sens unic, dinspre strada Pictor Ion Andreescu spre strada Chiliei;
  • strada Războieni devine arteră cu sens unic, dinspre strada Chiliei spre strada Pictor Ion Andreescu;
  • strada Maramureș devine arteră cu sens unic, dinspre strada Panait Cerna spre strada Ion Rațiu;
  • strada Mărăști devine arteră cu sens unic, dinspre strada  Pictor  Ion Andreescu spre strada Maramureș;
  • strada Oituz devine arteră cu sens unic, dinspre strada Maramureș  spre strada Pictor Ion Andreescu;
  • strada Mărășești devine arteră cu sens unic, dinspre strada Pictor Ion Andreescu spre strada Maramureș;
  • strada Farului devine arteră cu sens unic, dinspre strada Docherilor spre strada Primăverii;
  • strada Docherilor devine arteră cu sens unic, dinspre strada Primăverii spre strada Pictor Nicolae Grigorescu;
  • strada Pictor Nicolae Grigorescu devine arteră cu sens unic, dinspre strada Docherilor spre strada Primăverii;
  • strada Toamnei devine arteră cu sens unic, dinspre strada Pictor Nicolae Grigorescu spre strada Primăverii;
  • strada Limanului devine arteră cu sens unic, dinspre strada Primăverii  spre strada Toamnei;
  • strada Ștefan Luchian devine arteră cu sens unic, dinspre aleea Cameliei spre strada Pictor Nicolae Grigorescu;
  • aleea de acces între blocurile ST5 sc. A, ST5 sc. B, ST8 sc. A și ST7 sc. B devine arteră cu sens unic, dinspre strada Primăverii spre strada Pictor Ion Andreescu.

Noile sensuri unice precum și prioritățile din trafic vor fi semnalizate și prin marcaje longitudinale și transversale.

2 COMENTARII

  1. Astia au cazut in cutia cu sensuri unice. Si daca le-ar face cu cap, ar fi un lucru. Dar la cum se intampla lucrurile, par trase la loterie strazile cu sens unic.

    Hai sa le las un mesaj prin intermediul vostru, de la cineva care chiar conduce prin Constanta, desi multe din probleme sunt la mintea cocosului – marcate in continuare cu “duuuh”. Ca asa cu decizii doar din spatele biroului, o sa circulam decent in 2030:

    1. Semaforul de la Delfinariu facut in 4 timpi – duuuh.

    2. Banda de biciclisti de pe Mamaia (Capitol) urcata pe trotuar. Ai facut trotuar de 5m pe care oricum nu merge nimeni, de ce a trebuit sa inchizi banda de dreapta ?

    3. Semafor Casa de Cultura – resincronizat. Sensul dinspre trocadero ia verde exact in acelasi timp in care sensul dinspre baba novac ia rosu. Pune un delay de 1-2s ?!

    4. Semafor City – Fa un decalaj de cateva secunde intre semaforul de masini si semaforul de pietoni, imediat dupa intersectie. De 2 ani, cei care intra legal, pe verde, in intersectie, raman blocati pentru ca semaforul de dupa s-a facut deja rosu. Claxoanele si poluarea fonica sunt la ordinea zilei

    5. Giratoriul de la Cora Bratianu….. Cand o sa realizati ca semaforul era mult mai bun ? Iar daca voi nu sunteti in stare sa gasiti solutii, copiati ce fac altii. Exista in tara giratorii cu semafor, nu e o noutate. Semaforul merge pe timpul zilei, giratoriul ramane noaptea.

    6. Benzile opuse de OBLIGATORIU stanga sa se intalneasca fata in fata, asa cum s-a facut la tomis3 pe soveja, asa cum s-a facut pe bratianu la kaufland, ca sa nu se mai forteze mersul inainte de pe ele. E banda de obligatoriu stanga, nu ai ce sa cauti in fata.

    7. Mutate toate trecerile de pietoni care sunt foarte aproape de sensuri giratorii – duuuh.

    8. De pe IG Duca (sens spre Ferdinand) nu pot face nicaieri stanga. Asa ca merg sa stau ca prostul in toata coada de la giratoriul cu Mamaia doar ca sa intorc, ca poate am treaba / domiciliez pe Mihaileanu

    9. Daca tot va plac sensurile unice, sens unic pe Badea Cartan cu retur pe Tulcei – duuuh.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.