Ediția din acest an a Târgului de Turism al României va avea loc între 20 și 23 februarie, în pavilionul B2 al Romexpo. Astfel, pasionații de călătorii și profesioniștii din turism au ocazia să descopere/prezinte destinații fascinante, pachete speciale, oferte atractive în țară și în întreaga lume.
Județul Constanța va absenta și în acest an de la Târgul de Turism al României. Despre acest subiect a vorbit vicepreședintele CJC, Răzvan Filipescu, în cadrul unor declarații de presă susținute după ședința ordinară a CJC.
Filipescu susține că, după discuțiile avute cu reprezentanții Organizației de Management al Destinației Județul Constanța, nu ar exista un interes de participare la acest târg.
„Din acțiunile și discuțiile pe care le-am avut cu ei, considerăm că sunt multe alte acțiuni care se pot face mult mai bune și mai concrete pentru a promova Constanța pe harta internațională și pe harta națională a turismului, și pentru a genera turiști, respectiv infotrip-uri pentru jurnaliști și pentru bloggeri de turism, atât români, cât și străini, și sunt alte evenimente la care se lucrează la nivelul Organizației de Management al Destinației, pentru a genera un plus de valoare“,a explicat vicepreședintele CJC, Răzvan Filipescu.
Potrivit acestuia, în plus, la Târgul de Turism al României există o problemă de organizare pentru faptul că, de fiecare dată, are loc în luna februarie, la începutul anului, când nu toate instituțiile au bugetele aprobate, cum este situația și acum, iar costurile de participare la un asemenea târg ar fi foarte ridicate, undeva între 70.000 și 100.000 de euro. Cu acești bani se pot face acțiuni alternative care să genereze plus valoare pentru industria Horeca din Constanța.
„Costurile de participare la un asemenea târg ar fi foarte ridicate, undeva între 70.000 și 100.000 de euro, cu acești bani se pot face acțiuni alternative care să genereze plus valoare, într-adevăr, pentru hotelierii și industria Horeca din Constanța. Eu o să merg să văd exact despre ce este vorba, pentru că știu că nu s-a participat nici anul trecut. La Târgul de Turism se face foarte mult outgoing, export de turism, de turiști români către străinătate. În momentul în care, la nivelul Consiliului Județean, de 2 – 3 ani nu s-a întâmplat nimic în ceea ce privește domeniul turismului, nu avem o strategie clară, nu avem niște produse și niște circuite turistice integrate. OMD-ul s-a înființat abia anul trecut și nu a funcționat până la sfârșitul anului, când Consiliul Județean și-a plătit cotizația de membru pe care trebuia să o plătească. De-abia de anul acesta, începând cu luna ianuarie, am început să avem dialog și să primească bani, abia de acum începe să se miște lucrurile“, a spus Răzvan Filipescu.
Loredana MIHAI