Coronavirusul afectează deja economia mondială

0
128
This photo taken on November 27, 2019 shows an employee working on an assembly line at the third auto plant of Dongfeng Honda in Wuhan in China's central Hubei province. (Photo by STR / AFP) / China OUT (Photo by STR/AFP via Getty Images)

foto: CNN

Au trecut aproape două decenii de la apariția unui coronavirus cunoscut sub numele de SARS în China, care a ucis sute de oameni și a stârnit panica care a dat frâu prin economia globală. Virusul care acum face ravagii în China ar putea fi mult mai dăunător, scrie CNN

China a devenit o parte indispensabilă a afacerilor globale de la izbucnirea SARS din 2003. A provocat cererea de mărfuri precum uleiul și cupru. Țara se mândrește, de asemenea, cu sute de milioane de consumatori înstăriți, care cheltuiesc mari pentru produse de lux, turism și mașini. Economia Chinei reprezenta aproximativ 4% din PIB-ul mondial în 2003; acum constituie 16% din producția globală.

SARS a îmbolnăvit 8.098 de oameni și a ucis 774 înainte de a fi stopat. Noul coronavirus, originar din orașul central chinez Wuhan, a ucis deja peste 700 de persoane și a infectat peste 34.400 în 25 de țări și teritorii. Oficialii chinezi au închis Wuhan și alte câteva orașe, dar virusul continuă să se răspândească.

“Focarul are potențialul de a provoca o dislocare economică și de piață severă. Dar amploarea impactului va fi în cele din urmă determinată de modul în care virusul se răspândește și evoluează, ceea ce este aproape imposibil de prevăzut, precum și de modul în care guvernele răspund”, a spus Neil Shearing , economist șef de grup la Economie de capital.

De exemplu, virusul înnebunește lanțurile de aprovizionare și perturbă companiile. Instalațiile auto din China au primit ordin să rămână închise după vacanța de Anul Nou Lunar, împiedicând producătorii auto mondiali Volkswagen (VLKAF), Toyota (TM), Daimler (DDAIF), General Motors (GM), Renault (RNLSY), Honda (HMC) și Hyundai (HYMTF) de reluare a operațiunilor pe cea mai mare piață auto din lume. Conform S&P Global Ratings, focarul va obliga producătorii de automobile din China să reducă producția cu aproximativ 15% în primul trimestru. Toyota a declarat vineri că își va menține fabricile închise cel puțin până pe 17 februarie.

Pentru a combate o catastrofă la nivel economic Banca Populară Chineză a redus săptămâna aceasta rata dobânzii cheie și a injectat sume imense de numerar pe piețe pentru a ajuta la presiunea băncilor și a debitorilor. De asemenea, oficialii au anunțat noi reduceri de impozite și subvenții menite să ajute consumatorii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.