Corina Martin, președinte de onoare al Asociației RESTO Constanța, a fost prezentă în studiul Focus Press, în cadrul unui interviu. Aceasta a vorbit despre problema atragerii de turiști străini în România și pe litoral, despre cum ar trebui promovată destinația Mamaia – Constanța la târgurile de turism de la Londra și Varșovia și despre strategia de dezvoltare și marketing turistic la nivel local.
Potrivit unui raport al Comisiei Europene, turiştii români contribuie în proporţie de 86% la cheltuielile turistice realizate în România. Din păcate, banii lăsaţi de străini reprezintă doar 14% din totalul cheltuielilor turistice, care plasează România la coada Europei. Corina Martin a precizat și ea că atragerea de turiști străini în România și pe litoral este o mare problemă.
„Atragerea de turiști străini este una foarte mare în România pentru că țara noastră nu se promovează pe piețele externe de pe care ar putea atrage turiști. România a avut anul trecut trei milioane de euro buget de promovare și au fost cheltuite doar 1,1 milioane iar așa ceva este mai rău de cât rău. Să ai totuși acest buget și să nu fi în stare să cheltuiești pentru că niște angajați ai ministerului nu au știut, este foarte rău. România trebuie să țintească acele țări de pe care avem zboruri. Noi pe litoral putem merge către turiștii din Marea Britanie pentru că avem zbor pe Aeroportul Mihail Kogălniceanu sau pe alte țări așa cum este Israelul”, a specificat aceasta.
OMD Mamaia – Constanța s-a înscris prin Ministerul Turismului atât la Târgul de la Londra, care va avea loc între 6 și 8 noiembrie, cât și la cel din Varșovia, între 23 și 25 noiembrie. Corina Martin a precizat cum ar trebui să ne prezentăm la aceste târguri și pe ce ar trebui să ne focusăm.
„Târgul de Turism de la Londra este un târg de mare reputație, unde trebuie să fi, dar nu trebuie să mergi oricum să stai la stand și atât. Trebuie să definim cele trei produse turistice top pentru Mamaia, trebuie să facem materiale de promovare țintite pe acestea, adică materiale de promovarea care să țintească unde stăm, ce mâncem, ce vizităm. Discuțiile pe care ar trebui să le aibă cei care merg la acest târg trebuie să fie cu agențiile de turism. Cel mai important este să te întorci cu întâlnire cu touroperatori, pe care trebuie să îi contantezi din timp. Asta pentru ca ei să vândă destinația noastră. Calendarul de evenimente trebuie să fie și el promovat, dar nu îl avem evident”, a mai precizat Corina Martin.
Litoralul romanesc va fi reprezentat de o delegație care va pleca la Londra la începutul lunii noiembrie, formată din: Sebastian Ionuț Puznava, Președinte Patronatul Marea Mamaia Constanța, reprezentanți ai Aeroportului International Mihail Kogălniceanu, Gheorghe Măndilă, Președinte OMD Mamaia-Constanța și Oana Silviana Craciun din partea echipei de comunicare a organizației.
Mihaela GIUGLEA