Cum scăpăm de kilogramele acumulate de Sărbători. Sfaturi pentru detoxifierea organismului şi o alimentaţie echilibrată

0
1694

Alimentaţia este un proces voluntar şi conştient, iar fiecare om decide ce stil de viață alege. Este evident că organismul nostru nu poate funcționa corect dacă există anumite „deșeuri” care intoxică sângele și invadează organele. Perioada Sărbătorilor este încărcată cu mâncăruri în faţa cărora este greu de rezistat, iar efectele negative ale mâncatului excesiv asupra organismului se vor vedea în timp.

În perioada de după Sărbători este cel mai indicat să încercaţi o metodă de curăţare a organismului, iar Lidia Şuleru, tehnician nutritionist, ne recomandă să înlocuim carnea cu legumele şi sucurile acidulate cu sucurile din verdeţuri. O detoxifiere de 2 săptamani face minuni, iar sucurile din verdeţuri sunt hrană vie, curăţă vasele de sânge, topesc grăsimile,elimină gazele, ajută la debalonare și ajută tranzitul intestinal. Dacă veți scoate pâinea, pastele făinoase, dulciurile, veți reduce porțiile și veți face mișcare, este imposibil să nu daţi jos kilogramele nedorite. Fiecare organism funcționează diferit, mai lent sau mai rapid în arderea grăsimilor, este nevoie de o ambiție de fier, fără abateri și pofte.

Dacă vă doriți o schimbare cu adevărat, totul stă în puterea și voința dumneavoastră.

Nu se bea apă înainte de masă și nici după cel puțin o oră. Beți dimineața apă călduță cu lămâie, beți sucuri din pătrunjel, spanac, apio. Tot ce este verde, este clorofilă, este viață și sănătate pentru dumneavoastră. Salata verde este energie şi sănătate, este gustoasă, plină de vitamine, nutrienți, minerale, fitonutrienți atât de necesari organismului. Consumați regulat pătrunjel, multe legume proaspete și crude pentru că au foarte puține calorii și nu conțin carbohidrați, sunt bogate în antioxidanți care au rolul de a încetini procesul de oxidare de la nivelul celulelor. Semințele de in sunt o sursă excelentă de acizi grași Omega 3, fibre dietetice, mangan, bogate în acid folic, vitamina B6, minerale, le folosesc şi le recomand în salate sau simple. Consumaţi 40 ml pe zi de suc de pătrunjel, făcut la un storcător prin presare la rece. Băut timp mai îndelungat curăță sângele. Se poate combina pătrunjelul cu spanacul, fără griji. Puține persoane știu că o legătură de pătrunjel verde furnizează mai multe proteine decât două ouă, deoarece conține substanțe care ajută la producerea vitaminei B12 în organism, o vitamină necesară formării globulelor roșii, menținerea imunității organismului la parametri optimi, totodată conține apiol – un ulei volatil care ajută la calmarea durerilor stomacale și înlesnește digestia. Consumat regulat protejează țesuturile și organele (mai ales pielea) de degradare, echilibrează și stimulează energia organelor îmbunătățind capacitatea de asimilare și utilizare a nutrienților. Beţi dimineaţa un pahar de apă alcalină cu zeama de la o lămâie, eliminaţi zahărul, cafeaua, sucurile acidulate şi bauturile alcoolice în perioada de detoxifiere a organismului.

Sucuri din verdeţuri: 5 legături de pătrunjel, 4 tije de apio, frunze de ţelină, zeama de la un kg de castraveţi, zeama de la 3 lămâi. După mesele copioase de Sărbători, recomand acest suc timp de 14 zile.

Consumaţi nuci, migdale, ulei de cătină, ulei de in, ulei presat la rece, semințe de in, susan, floarea soarelui, mac, semințe de chia puse în lapte de soia, făcut în casă din boabe de soia nemodificate genetic. Semințele, fructele oleaginoase, peștele, legumele nu trebuie să lipsească din alimentația dumneavoastră.

Toate tipurile de ciuperci înlocuiesc cu succes carnea. Sfecla roșie, avocado, brocoli, spanac verde, ardei verde/roșu, morcov, țelină, ridichi, salată verde, roșii, ceapă verde, fasole verde. La verdețuri pătrunjel crud/ suc din pătrunjel, mărar, cimbru, tarhon. La fructe avem mere verzi, mango, ananas, mure, zmeură, mandarină, clementină, rodii, kiwi, grapefruit, pepene verde/galben. Legumimoase aveți năut, linte, fasole albă/roșie, mazăre, boabe de soia din care faceți pastă. Vă recomand cerealele integrale și organice ca: secară, grâu, ovăz, orz. Poți face băuturi vegetale făcute în casă, lapte vegetal din: migdale, ovăz, nucă de cocos, semințe de floarea soarelui, susan alb, lapte de grâu, mei, alune crude, orz, quintus, soia. Zeama de lămâie la salate să fie nelipsită. Recomand salate din semințe încolțite de lucernă, vlăstari din floarea soarelui, rucola, grâu, pătrunjel, năsturel, dovleac, linte, ridiche, năut- sunt extraordinare în perioada de după Sărbători şi nu vă veţi mai simţi balonaţi de la mâncare. Nu amestecaţi legumele cu rădăcinoasele. În perioada de detox să folosiţi neapărat 6 elemente verzi de legume”, recomandă Lidia Şuleru.

Apa reprezintă în jur de 70% din corpul uman, așa că este necesar să ne hidratăm corespunzător, astfel încât să fim în formă, să avem energie și să ne asigurăm că organismul nostru funcționează așa cum trebuie.

Beţi cel puţin 8 pahare de apă pe zi pentru facilitarea eliminării toxinelor rezultate din arderea grăsimilor, pentru îmbunătățirea circulației și a fluxului limfatic, pentru sănătatea părului și a pielii. Consumaţi moderat sarea, recomand sare de hymalaia. Este foarte important „ce” și „cât” mănânci. Dar, de asemenea ,,când” este important pentru organism și pentru utilizarea optimă a alimentelor ingerate. Este foarte important pentru sănătatea noastră să luăm masa la intervale regulate și totodată, să alocăm timpul necesar pentru a savura alimentele. Alimentaţia corectă şi somnul reface energia, iar acţiunile noastre vor da randament de nota 10. Un stil de viață sănătos ne arată cum să reconstruim modelul trupului nostru astfel încât să slăbim frumos, să ne bucurăm de vitalitate și sănătate, de tot ce ne înconjoară, să ducem o viață plină de bucurii, bunătate, împlinire și multă energie! Trupul nostru are o conștiință a sa și pentru a fi în formă și sănătos înseamnă să cinstim spiritul, inima așa cum cinstim cel mai bun prieten. Fiecare dintre noi avem puterea să ne proiectăm stilul de viață dorit! Mi-au trebuit câțiva ani de succesiuni slăbit-îngrășat ca să învăț că a fi zveltă și energică nu este doar un proces fizic, ci mai cu seamă un proces de dezvoltare mintală și emoțională. Economisiți-vă energia pentru slăbire și vindecare. Pentru a piede în greutate, trebuie să vă asigurați că o parte din energia dumneavoastră este investită în procesul de eliminare și detoxifiere, nu în digestie. Mâncați moderat, combinați corect alimentele, amestecați bine mâncarea- de cel puțin 25 de ori înainte de a înghiți, nu beți apă în timpul mesei. În perioadele de detoxifiere trebuie să ajutăm cât mai mult funcţiile organismului care cu un efort minim trebuie să ajungă la o capacitate maximă. Sucurile satisfac toate aceste cerinţe. Se digeră uşor şi se asimileaza la fel de uşor. Trebuie să ţineţi cont că fructele conţin zahăr şi fermentează mult mai uşor ceea ce nu este foarte indicat în procesul de detoxifiere, aşa că alegeti fructe sărace în zahăr: lămâie, lime, grapefruit, mere, fructe de pădure. Iată căteva dintre cele mai cunoscute legume şi fructe cu efecte detoxifiante: Sfecla roşie este binecunoscută pentru faptul că ajută la curăţarea ficatului, a colonului şi a sangelui. Este foarte indicată pentru o curăţare generală în special după abuzurile alimentare şi alcoolice. Morcovii ajută la detoxifierea ficatului şi eliberează bila, ajută digestia şi combat constipaţia. De asemenea, s-a demonstrat că un consum regulat de morcovi are ca efect reducerea colesterolului şi ghimbirul este cunoscut pentru proprietatile sale digestive, ajută şi ameliorează digestia, favorizează metabolizarea şi eliminarea grăsimilor,ajută la eliminarea gazelor intestinale. Spanacul, bogat în fibre, este un adevarat gomaj interior al intestinelor, ajută la eliminarea reziduurilor intestinale şi are un uşor efect laxative, dar mai important, este faptul că ajută la hidratarea şi vindecarea intestinelor şi asigură o tonifiere a acestora. Este foarte eficace în colite, indigestii, ulcere, gastrite. Roşiile, pe lângă proprietăţile lor antioxidante, sunt cunoscute şi pentru proprietăţile diuretice şi digestive fiind folosite pentru detoxifierea ficatului şi a rinichilor. Brocoli este deasemenea o legumă folosită în curele de detoxifiere, datorită conţintului de vitamina C şi aminoacizi, ajuta la curăţarea săngelui şi eliminarea unor toxine precum acidul uric. Sparanghelul este o importantă sursă de fibre fiind astfel un bun detoxifiant. Merele sunt bogate în fibre şi sunt cunoscute ca un laxativ natural. Lămâia ajută la tratarea problemelor legate de digestie şi constipatie. Dacă se face această detoxifiere timp de 14 zile, se pierde jumătate de kilogram pe zi, depinde totodată de organism. Nu uitați: Adevărata fericire vine din interior, nu din exterior!”, a declarat Lidia Șuleru, tehnician în nutriție, pentru Focus Press.

Andriana MAKRI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.