Deputatul Cristina Rizea: „CFR a anunțat câștigătorul licitației pentru studiul de fezabilitate al proiectului de modernizare a căii ferate Constanța-Mangalia”

1
174

Deputatul USR Constanța, Cristina Rizea informează printr-o postare pe pagina sa de socializare faptul că la data de 30 decembrie 2021, CFR a anunțat câștigătorul licitației pentru studiul de fezabilitate al proiectului de modernizare a căii ferate Constanța-Mangalia.

Societatea Asocierea Baicons Impex SRL – ISPCF a fost desemnată, de către CFR, drept câștigătoare a licitației privind electrificarea liniei Constanța-Mangalia.

Pe 30 decembrie, CFR a anunțat câștigătorul licitației pentru studiul de fezabilitate al proiectului de modernizare a căii ferate Constanța-Mangalia. Asta e vestea bună pentru că acest proiect este o necesitate pentru decongestionarea traficului spre sudul litoralului și constănțenii au mare nevoie de el. Și acum vestea proastă cu care n-am vrut să vă stric bucuria sărbătorilor de anul nou: licitația a fost câștigată de o firmă cu legături politice vechi, cunoscută de-a lungul anilor pentru studiile de fezabilitate făcute și refăcute pe bani buni, publici, majoritatea fără finalizare.

Mai mult decât atât, numele său, alături de cel al unor membri PSD apare intr-un dosar din 2014 instrumentat de DIICOT care privește tocmai fraudarea CFR. Prejudiciul estimat de procurori: 34 milioane de lei. În cazul de față pentru Constanța-Mangalia, valoarea estimată a contractului era de 12 milioane de lei. Cum singurul criteriu al licitațiilor publice în România este prețul mic, firma câștigătoare a licitat 7,7 milioane de lei.

Acum rămâne de văzut dacă peste 9 luni când este termenul de finalizare al contractului, vom avea un studiu de fezabilitate după care să se poată demara lucrările de modernizare și mai ales fără alte suplimentari de costuri la contract. Vom monitoriza acest proiect pentru că ar fi păcat ca un lucru bun și necesar comunității pentru care ni-l dorim cu toții și pentru care Ministerul Transporturilor condus de Cătălin Drulă a lucrat intens, să fie acum pierdut pe filiera tradițională a combinațiilor”, se arată în postarea Cristinei Rizea.

Conform Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA societatea Asocierea Baicons Impex SRL – ISPCF a fost desemnată drept câștigătoare a licitației privind electrificarea liniei Constanța-Mangalia.

Este vorba de procedura de licitaţie publică pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar electrificării și modernizării liniei de cale ferată Constanța-Mangalia (43 km), pentru circulația trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/oră, respectiv cu 120 km/oră pentru trenurile de marfă.

Oferta financiară a Asocierii Baicons Impex SRL – ISPCF a fost de 7.770.000 de lei fără TVA,  criteriul aplicat fiind cel mai bun raport calitate-preț. Valoarea estimată a contractului era mult mai mare, de 12.023.503,80 lei fără TVA.

Obiectivele specifice ale programului sunt următoarele:

  • creșterea vitezei de circulație a trenurilor la 160 km/oră, respectiv 120 km/oră;
  • creșterea numărului de trenuri de călători, prin îmbunătățirea capacității de circulație;
  • modernizarea/consolidarea/repararea clădirilor, spațiilor destinate serviciilor pentru călători, a zonei comerciale și asigurarea facilităților pentru persoanele cu mobilitate redusă, handicap vizual, auditiv;
  • sistematizarea stațiilor CF și lucrări pregătitoare pentru dublarea de viitor;
  • dublarea tronsoanelor de cale ferată simplă, acolo unde necesitatea satisfacerii traficului prezent și de viitor o impune;
  • modernizarea echipamentului de telecomunicații, inclusiv sistemul de informare a publicului călător;
  • montarea elementelor de siguranță, rampe de acces pentru persoane cu dizabilități, garduri de protecție între linii etc;
  • îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea gradului de siguranță, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu standardele europene.

Sursa de finantare va fi asigurată din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), capitolul Proiecte electrificare și reabilitare cale ferată, cu perioada de elaborare 2021 – 2030. Durata contractului este de nouă de luni.

L.M.

1 COMENTARIU

  1. Zona traversata de calea ferata a fost intens urbanizata dupa 1990, iar cresterea vitezei la 160 km/h ar implica exproprieri masive si lucrari costisitoare de protectie a zonelor invecinate cu ziduri de sprijin, panouri fonoizolante si perdele vegetale. Cine a fost cu trenul stie ca in Eforie Nord, Eforie Sud, Tuzla, Costinesti, 23 August, Olimp, Neptun, trenul trece la mai putin de 2 m de case si garduri neautorizate.
    Alternativa ar fi modificarea traseului liniei CF sau realizarea de intersectii denivelate cu drumurile nationale existente. Ceea ce impune corelarea SF cu planurile urbanistice generale PUG ale localitatilor traversate – neactualizate din 2005, sub coordonarea Consiliului judetean.
    Doar ca legal CJ nu avizeaza SF-ul ci doar emite un certificat de urbanism pe care nu-l citeste nimeni la minister, care va aproba rapid SF-ul ca sa-si ia banii baietii aia.
    Si inca un SF se va duce la arhiva.
    De fapt se va intoarce in arhiva, cu coperti schimbate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.