Cum este noul Duster? Merită să cumpăraţi aşa ceva? Iată ce părere are un constănţean despre această maşină, la 1 an de la achiziţie:
În decembrie 2019 s-a împlinit un an de când sunt posesorul noului Duster. Modelul ales de mine este în varianta de echipare “Confort” cu extraopțiuni, motor 1.5 bluedci 115 cp, tracțiune integrală și cutie de viteze manuală cu 6 trepte. În plus față de varianta “Confort”, am adăugat ca echipamente opționale culoarea neagră metalizată, sistemul media nav cu harta României, pachetul parking, adică senzori de parcare spate și cameră pe marșarier, volan și schimbător îmbrăcate în piele și scaune față încălzite. După un an și 20.000km (cam puțini pentru un diesel), pot să fac un bilanț cu bune și cu mai puțin bune. Am avut mici probleme care s-au rezolvat pe garanție la Star Service în Tulcea (apropo, băieții de acolo sunt foarte profi și amabili). De exemplu, ușița de la capacul rezervorului nu se deschidea uneori și pompa de ambreiaj nu facea compresia în parametrii. Trecând peste aceste detalii, Duster chiar merită în raportul preț-calitate.
Am avut ocazia să urc și să cobor un drumuri mocirloase, ca multe din drumurile patriei. Dusterul s-a descurcat minunat atât la urcare, unde am folosit funcția de asistență la plecarea din rampă, cât și la coborâre unde m-a ajutat HDC-ul. Servodirecția asistată electric are 3 trepte: până la 30 km/h volanul este foarte moale, între 30-90 devine mai rigid, iar peste 90 este și mai rigid oferind un maxim de siguranță. Aceasta servodirecție împreuna cu ESP oferă stabilitate și siguranță la abordarea curbelor chiar și la viteză mai mare. Consumul extraurban la viteza de 110-130 km/h este de 5,3%. În oraș consumul variază între 7,5 si 9%, depinzând de mai mulți factori: stilul de condus, temperatura exterioară și distanța parcursă. Drumurile pe care le fac eu în oraș sunt destule de scurte, dar am scos un consum mediu de 8%. La capitolul design, noul Duster arată mai bine decât vechea generație (care și ea e frumoasă), scaunele față au sezutul mai lung, deci sunt mai confortabile la drum lung. Elementele interioare sunt individualizate, adică sunt facute special pentru Duster. Nu o să regasiti același bord sau fețe de ușă pe Logan sau Sandero. Volanul și MediaNav-ul în schimb se regăsesc pe toată gama Dacia. Si că veni vorba de volan, este multifuncțional, are integrate butoanele de reglaj pentru limitatorul de viteză și cruise control, comenzile pentru computerul de bord și buton pentru activarea funcției de apelare vocală a telefonului. MediaNav-ul este o tabletă simplistă dar care se mișcă foarte bine, răspunde imediat la comenzi și oferă strictul necesar vieții la volan. Cred ca era bun și un player video. Tot ce mi-aș dori la mașina asta ar fi o cutie automată cu dublu-ambreiaj pe tracțiune 4×4. Concluzia e clară. Dusterul e tare. Nu are cum să nu îți placă: design plăcut, fiabil, consum redus, spațios, capacități offroad foarte bune, toate astea la un preț rezonabil. Vouă ce vă place sau ce nu vă place la Duster ?
Contributor: Radu Liviu Anghel