„Bună ziua. Sunt șoferul de pe microbuzul B 202 GMS ruta Năvodari-Constanța despre care ați publicat azi un articol. Doresc, spre corecta informare a cititorilor dumneavoastră să îmi acordați dreptul la replică și să publicați și opinia mea. În numele adevărului și al corectei informări. Doamna a cărei opinie ați publicat-o prezintă situația în mod eronat, cu bună știință, pentru a demonstra că șoferul este în culpă și nu domnia sa.
Astfel: 1. Nu am nimic împotriva vorbitului la telefon (și eu am și îl folosesc) DACĂ discuția este discretă, scurtă, respectând dreptul celorlalți călători ( și al șoferului, chiar) de a nu participa involuntar la viața intimă, privată a persoanei care vorbește la telefon. 2.Toti avem drepturi și libertăți care însă trebuie să țină cont și să respecte drepturile și libertățile celorlalți. Elementar! 3. Muzica pe tabletă din microbuz este destinată călătorilor sporirii confortului acestora, lucru apreciat pozitiv de majoritatea covârșitoare a acestora, de-a lungul timpului. Reacția doamnei, după ce i-am atras atenția că discuția nu mă interesează nici pe mine nici pe ceilalți călători a fost – oprește muzica, e tare și mă deranjează- ceilalți călători nefiind de acord cu dânsa. 4. Într-adevăr, incredibil, și-a permis un amărât de șofer să solicite unei doamne să revină la bunul simț, elementar, al celor șapte ani de acasă…. Nu există legi pentru asta și nici anunțuri. Folosirea transportului public presupune niste cutume și reguli elementare din partea șoferului DAR și a călătorului. Nu putem face „Orice” pentru că am platit bilet. Punct. 6. Am mai multe controale psihologice decât își închipuie doamna respectivă, profesia mea fiind de aviator militar, doar ocupația actuală e de conducător auto, sunt curios dacă dansa a făcut vreodată vreunul…. Vă mulțumesc și va rog să publicați dreptul meu la replică”.
Menționăm că șoferul în cauză susține că nu este persoană publică, însă a figurat pe lista de candidați a PSD pentru alegerea Consiliului Local Municipal Constanța din 27 septembrie 2020. De asemenea, șoferul nu precizează de ce vorbea la telefon în timp ce transporta călătorii. Potrivit Codului Rutier, șoferii care vorbesc la telefon în timp ce conduc pot rămâne fără permis. Totodată, șoferul încearcă să minimalizeze greșeala lui, învinovățind în mod gratuit călătorul, fără să-și asume responsabilitatea faptelor. În articolul publicat nu este menționat numele conducătorului auto, ci era relatată o situație care a avut loc, fără exagerări și prejudecăți, iar el a simțit nevoia să iasă în evidență. Șoferul dezvăluie că a fost aviator fără să aibă vreo relevanță cu subiectul adus în discuție. Ne întrebăm în această situație cine prezintă „adevărul în mod eronat, cu bună știință” și care sunt regulile elementare de respectat de către șofer în mijlocul de transport în comun?