Elevii cer Ministerului Educaţiei să elimine tezele pe motiv că acestea sunt ‘inutile’ şi pun o presiune în plus pe şcolari după vacanţa de două săptămâni din perioada 23 octombrie – 5 noiembrie.
‘Cum să dea teză un elev care a fost total bulversat de toată această perioadă? Care revine acum la şcoală după săptămâni de online şi care are materia pierdută? Dar elevii din mediul rural, unde situaţia a fost mult mai deficitară? Sau acolo unde este imposibil ca şcoală să se facă în format fizic? Cum se va susţine teza online? Întrebările nu mai persistau, dacă un răspuns sigur era înţeles de la bun început şi anume: tezele aduc doar o altă inechitate, instaurând haosul în dezorganizare‘, se arată într-un comunicat al Asociaţiei Vâlcene a Elevilor postat luni pe Facebook.
Reprezentanţii elevilor propun ca tezele să fie înlocuite cu un test sumativ cu subiect unic la nivel naţional. ‘În pandemie, tezele nu îşi demonstrează eficienţa, astfel încurajăm înlocuirea tezelor cu un test sumativ cu subiect unic la nivel naţional, care să fie trecut în catalog la alegerea elevului şi care să aibă ca scop realizarea unei ,,radiografii” a Sistemului de Educaţie. Prin care să putem vedea unde ne clasăm în acest moment şi să nu constrângă elevul din vreun punct de vedere. Sunt vremuri dificile, tuturor ne este greu, iar ideea de a se susţine teze în acest an şcolar nu aduce niciun beneficiu‘, se mai arată în comunicatul asociaţiei elevilor.
A.V.