Scandalul a început acum 2 ani şi s-a mutat la Judecătorie. Icar Tour poate face apel.
În urmă cu doi ani, două femei din Constanţa reclamau că au avut o vacanţă „de coşmar” în Croaţia: faţă de condiţiile la care sperau, ca urmare a prezentării agenţiei de turism, au găsit „un bungalow cu faianţă murdară, camera nu arăta ca în poze (…). Nici plaja nu arăta aşa cum ni s-a spus de la agenţie, ci era pietriş, nu nisip”, au susţinut cele două. Au fost contrazise la acea dată de reprezentantul agenţiei de turism Icar Tour, Cristian Bărhălescu.
Iată ce spunea Bărhălescu: „Doamnelor nu le-a plăcut Croaţia. Ce să spun? Aşa este zona acolo, nu este nisipul cel mai fin. Ştiu că mi-au făcut reclamaţii peste tot, inclusiv la Ministerul Turismului. De altminteri, de la minister am avut şi un control în baza reclamaţiei, control soluţionat cu un avertisment – să precizăm mult mai clar condiţiile de cazare. Ne conformăm, dar vă spun că toate condiţiile de cazare au fost menţionate clar. La fel şi că există o firmă care se ocupă de zbor şi de transferul la aeroport şi aşa mai departe. Toate sunt trecute în contractul semnat de dumnealor, au văzut toate documentele şi reprezentanţii de la minister. Vă daţi seama că dacă era o greşeală din partea noastră, eram sancţionaţi dur. Am circa o sută de mesaje de la doamnele în cauză, din prima zi de când s-au cazat în Croaţia. Nu le-a plăcut nici mâncarea din avion, la care se adaugă tot restul de nemulţumiri…. Ori, ele ştiau clar că se duc la un apartament în bungalow. Acele apartamente erau disponibile prin rezervări early-booking, adică din decembrie. Rezervările pentru hotelul Medena au fost valabile mult mai târziu, după rezervarea făcute de ele pentru apartamentele din incinta complexului”, a susţinut Bărhălescu.
Războiul declaraţiilor a continuat cu insinuări cum că respectivele ar fi vrut să aibă vacanţă “gratis”, numai că… surpriză! După ce au spus lumii întregi ce au păţit şi au trimis şi o serie de reclamaţii pe la toate instituţiile posibile, clientele Icar Tour s-au adresat instanţei. După doi ani de la incident, a sosit şi verdictul: Judecătoria a admis, în parte, acţiunea, şi a hotărât ca pârâta (agenţia de turism) să plătească suma de 500 de euro (reprezentând contravaloarea parţială a pachetului turistic) către clienta Florina Marcu (una dintre constănţencele care au reclamat condiţiile în care au fost cazate. De asemenea, pârâţii (Icar Tour şi încă o firmă) sunt obligaţi să achite şi 2000 de lei cheltuielile de judecată către reclamantă.
Decizia din data de 7 aprilie nu este definitivă, iar apelul poate fi depus la Judecătorie.
Cealaltă constănţeacă, adică fiica Florinei Marcu, a comentat, referitor la situaţie: „Sper sa nu mai pățească şi alții ca noi, să te duci în vacanță, sa plătești o vacanță de lux şi să fii cazat în condiţii insalubre (…)”.
Alexandra CUCU