În ce condiţii poţi returna produsele cumpărate din magazine şi când nu se primesc banii înapoi

0
884
Foto: Alexandra VASILE

Mulţi constănţeni se plâng că nu li se restituie banii de către vânzători atunci când vor să returneze produsele cumpărate. Când se poate și când nu se poate înapoia banii de către vânzător pentru un produs achiziționat dintr-un magazin? O întrebare la care mulţi oameni nici astăzi nu au un răspuns clar. Mulţi dintre ei ajung să facă reclamaţii la Protecţia Consumatorului din cauza faptului că după ce au cumpărat un produs s-au lovit de refuzul angajaţilor magazinului de a-i da banii înapoi atunci când au vrut să-l returneze din varii motive.

Spre deosebire de produsele ce au fost achiziționate online, situații în care acestea pot fi returnate, fără nicio explicație dată vânzătorului, în 14 zile de la achiziționare, produsele cumpărate fizic din magazin nu pot fi restituite decât în anumite condiții. În niciun caz nu se admite restituirea contravalorii produsului cumpărat pentru că un cumpărător s-a răzgândit sau pentru că nu mai are nevoie de acele produse.

În cât timp primesc banii înapoi în urma returului efectuat?

Banii se pot returna în termen de maxim 14 zile de la primirea produsului de către magazinele online, în contul indicat la completarea formularului 30 de zile drept de retur. Dacă plata a fost efectuată cu card bancar online, restituirea se va efectua în contul respectiv.

În schimb, produsul achiziţionat fizic din magazin poate fi restituit doar dacă este neconform, potrivit reprezentanţilor OPC. Cu alte cuvinte, respectivul produs trebuie să nu corespundă descrierii făcute de vânzător, să nu aibă aceleași calități ca și produsele prezentate consumatorului ca mostră sau model. Produsul neconform este cel care nu prezintă ”parametri de calitate şi performanţe normale, la care consumatorul se poate aştepta în mod rezonabil, date fiind natura produsului şi declaraţiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, făcute de vânzător, de producător sau de reprezentantul acestuia, în special prin publicitate sau prin înscriere pe eticheta produsului”, spune legea 449.

Conform legii, vânzătorul răspunde pentru garanţia legală de conformitate timp de doi ani, termen calculat de la livrarea produsului. Defectarea produsului este unul dintre cazurile de neconformitate. În această situaţie vânzătorul este mai întâi obligat să repare produsul defect sau să-l înlocuiască. Procedura de repararea sau înlocuirea produselor se va face în cel mult 15 zile calendaristice socotite de la data la care cumpărătorul a adus la cunoștința vânzătorului lipsa de conformitate a produsului sau a predat acest produs spre reparare. 

Alexandra VASILE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.