Începe montarea grinzilor metalice la Podul suspendat Brăila – Tulcea

0
250
Montarea grinzilor metalice la pod. FOTO Radu Aramă

Construcția Podului suspendat ce va lega județele Tulcea și Brăila a trecut într-o nouă fază. S-a terminat întinderea cablurilor principale între blocurile de ancoraj.

„S-a încheiat una dintre cele mai importante operațiuni ale construirii podului de la Brăila: a fost finalizată întinderea cablurilor principale între blocurile de ancoraj. A început execuția toroanelor suplimentare – ce se vor realiza între blocurile de ancoraj și turnuri.

Începe instalarea grinzilor metalice la viaductele de acces și a segmentelor de tablier metalic al podului. De mâine vor începe operațiunile de poziționare a grinzilor necesare realizării viaductului de acces Brăila, iar în perioada următoare va începe montarea tablierului metalic al podului. Pentru aceste lucrări de amploare vor fi folosite utilaje speciale și o macara de circa 600 de tone. Continuă relocarea utilităților și lucrările pe zona drumurilor de legătură ale podului. Stadiul lucrărilor la podul suspendat peste Dunăre a ajuns la 60%. Este ultimul pod de peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră, cel mai mare din România și al treilea din Europa ca dimensiune“, a anunțat Irinel Ionel Scriosteanu, Secretar de stat în Ministerul Transporturilor

Investiția presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri vor fi pe teritoriul județului Tulcea. Deasupra Dunării va fi podul suspendat în lungime 1,9 kilometri. Podul va avea trei deschideri: o deschidere principală (1120 m) și două deschideri laterale de 489,65 m pe malul Brăila și de 364,65 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal va avea două benzi pe sens și va lega județul Brăila de județul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, vor fi realizate intersecții giratorii, 33 de poduri, podețe, pasaje și o stație de taxare.

Pilonii au 192 m înălțime totală de la partea superioară a fundației și sunt localizați în aproprierea malurilor. Fiecare pilon este prevăzut cu scări și lift, accesul fiind permis din benzile de întreținere localizate pe ambele părți ale tablierului.

La pilonul Brăila sunt 72 piloți de 40 metri lungime, iar la pilonul Tulcea sunt 72 piloți de 38 metri lungime. În cadrul Master Planului General de Transport, podul figurează ca parte a Drumului Expres Buzău – Brăila – Tulcea – Constanța, drum planificat a se realiza în perioada 2020–2030, care va conecta Nordul Munteniei și Sudul Moldovei de Nordul Dobrogei, unde se află Delta Dunării.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.