Partea israeliană şi-a exprimat interesul în a face o serie de investiţii privind dezvoltarea capacităţii de transport maritim şi fluvial, în zona Portului Constanţa, şi pe traseul navigabil al coridorului dunărean, a afirmat preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a României (CCIR), Mihai Daraban.
Potrivit acestuia, România poate deveni în acest fel un hub al mărfurilor israeliene către Comunitatea Europeană.
Camera de Comerţ şi Industrie a României (CCIR) a găzduit miercuri, 9 iunie, întâlnirile business to business (B2B) din cadrul Forumului de Afaceri România-Israel, eveniment organizat în marja vizitei oficiale în România a Preşedintelui Statului Israel, Reuven Rivlin.
În contextul demersurilor vizând sprijinirea şi internaţionalizarea afacerilor româneşti, CCIR a organizat, în cadrul Forumului de Afaceri, trei paneluri simultane cu tematică importantă în activitatea de atragere a investiţiilor străine în România: Cyber and homeland security – Smart cities, Digital health, precum şi Agriculture and water management. în cadrul celor mai mult de 220 de întâlniri B2B din cadrul panelurilor au participat peste 130 de companii româneşti şi israeliene, totodată fiind prezenţi mai mult de 70 de oficiali din cele două ţări.
Potrivit sursei citate, concomitent cu desfăşurarea forumului, preşedintele CCIR, Mihai Daraban a avut întâlniri de lucru cu reprezentanţi ai Institutului de Export al Israelului, ai Asociaţiei Industriaşilor din Israel şi ai Federaţiei Camerelor de Comerţ Israeliene, din care au rezultat interesul comun în ceea ce priveşte dinamizarea relaţiilor economice bilaterale.
„Forumul de Afaceri România-Israel a oferit oportunitatea perfectă pentru comunitatea de business din cele două state de a avea un dialog direct, faţă în faţă, şi de a se implica, în acest fel, în proiecte comune. Din întâlnirile pe care le-am avut cu reprezentanţii Institutului de Export al Israelului, Asociaţiei Industriaşilor din Israel şi Federaţiei Camerelor de Comerţ Israeliene s-au desprins câteva direcţii de lucru pe termen scurt şi mediu. Astfel, partea israeliană şi-a exprimat interesul în a face o serie de investiţii privind dezvoltarea capacităţii de transport maritim şi fluvial, în zona Portului Constanţa, şi pe traseul navigabil al coridorului dunărean, România putând deveni în acest fel un hub al mărfurilor israeliene către Comunitatea Europeană. CCIR va semna un Memorandum de Înţelegere cu aceste trei importante entităţi economice israeliene, iar în continuarea eforturilor de promovare şi internaţionalizare a mediului de afaceri românesc, vom organiza, la sfârşitul acestui an o misiune economică în Israel”, a declarat preşedintele CCIR, Mihai Daraban.
Totodată, în cadrul Forumului de Afaceri România-Israel, CCIR a facilitat desfăşurarea unei întâlniri government to government (G2G), prezidată, din partea Statului Israel, de către de Ohad Cohen, Trade Commissioner – Ministerul Economiei şi Industriei din Israel, Ambasador Yael Ravia-Zadok, Director General Adjunct, Afaceri Economice din cadrul Ministerului de Afaceri Externe şi Amir Sagron, Adjunct al Şefului de Misiune – Ambasada Israelului din Bucureşti, iar din partea română de către Alexandru Bologan, secretar de stat, Ministerul Cercetării Inovării şi Digitalizării. La întâlnire au participat şi reprezentanţi ai Ministerului Economiei şi ai Ministerului Agriculturii din România.
Potrivit datelor ONRC, volumul total al schimburilor comerciale România-Israel însuma 570,15 milioane de euro, la sfârşitul anului 2020. La nivelul lunii martie 2021, în România activau un număr de 8298 de companii israeliene, cu o valoare totală a capitalului social subscris de 64,04 milioane de euro.
Alexandra VASILE
Pentru Israel, cea mai apropiata granita a UE este Cipru. Sunt doar 274 km din portul Haifa in portul Limassol. De ce ar veni pana in portul Constanta, 1374 km distanta aeriană? Doar daca vor castiga ceva in plus, ceea ce – după volumul schimburilor comerciale, se pare ca nu e posibil.
Nu am mai citit in viata mea un comentariu mai slab ca acesta. Stimate domn, cunoasteti ca Cipru este o insula si nu are conexiuni rutiere sau feroviare cu continentul ? Alegerea portului Constanta este logica dpdv al pozitionarii, posibilitatilor de tranzit dar mai ales al taxelor portuare.