Având în vedere că prognozele meteo anunță temperaturi crescute și pentru zona Dobrogei, inspectorii de muncă din cadrul Compartimentului Securitate si Sănătate în Munca vor monitoriza aplicarea de către angajatori a prevederilor OUG 99/2000, privind măsurile ce pot fi aplicate în perioadele cu temperature extreme, pentru protecția persoanelor încadrate în muncă.
În conformitate cu prevederile acestei ordonanţe, angajatorii sunt obligaţi să ia următoarele măsuri minimale pentru pentru ameliorarea condițiilor de muncă și menţinerea stării de sănătate a salariaţilor care lucrează în aer liber:
- reducerea intensităţii și ritmului activităţilor fizice;
- asigurarea ventilaţiei la locurile de munca;
- alternarea efortului dinamic cu cel static;
- alternarea perioadelor de lucru cu perioadele de repaus în locuri umbrite, cu curenţi de aer;
- asigurarea apei minerale adecvate, câte 2-4 litri/persoana/schimb;
- asigurarea echipamentului individual de protective, adecvat;
Angajatorii care nu pot asigura condiţiile menționate, de comun acord cu reprezentanţii sindicatelor sau cu reprezentanţii aleşi ai salariaţilor, vor putea lua măsurile dispuse în Ordonanţa de Urgenţă nr. 99/2000 prevăzute la art. 6:
- reducerea duratei zilei de lucru;
- eşalonarea pe doua perioade a zilei de lucru: până la ora 11.00 şi după ora 17.00;
- întreruperea colectivă a lucrului cu asigurarea continuităţii activităţii în locurile în care aceasta nu poate fi întreruptă.
Pentru prevenirea unor îmbolnăviri profesionale determinate de lucrul în condiţii de temperaturi extreme, angajatorul trebuie să asigure:
- examenului medical la angajare şi a controlului medical periodic, urmărind depistarea precoce a contraindicaţiilor pentru muncă la temperaturi crescute ;
- primul ajutor şi transportul la cea mai apropiata unitate medicală a persoanelor afectate;
- trecerea, după posibilităţi, în alte locuri de muncă sau reducerea programului de muncă pentru persoanele cu afecţiuni, care au contraindicaţii privind munca la temperaturi extreme.
„Inspecția Muncii va începe verificarea modului de respectare a prevederilor O.U.G. nr. 99/2000, privind măsurile ce pot fi aplicate în perioadele cu temperaturi extreme, pentru protecția persoanelor încadrate în muncă. În conformitate cu prevederile ordonanţei sus-menţionate, angajatorii sunt obligaţi să ia, cel puțin, măsurile minimale enumerate pentru ameliorarea condițiilor de muncă. Atragem atenția că nerespectarea prevederilor Ordonanței privind măsurile ce pot fi aplicate în perioadele cu temperaturi extreme, pentru protecția persoanelor încadrate în muncă se sancționează contravențional, cu amendă de la 1.500 la 2.500 de lei, în conformitate cu art. 10, alin. 1 din OUG nr. 99/2000“, a declarat Dantes Nicolae Bratu, inspector general de stat.
V.I.



























