Societatea Drumuri Județene Constanța a lansat o licitație publică pe 20 noiembrie 2024, pentru achiziția de indicatoare rutiere pentru trecerile de pietoni, echipate cu lămpi și panouri fotovoltaice. Valoarea estimată a contractului este de 2.520.000 de lei. Procedura a fost suspendată, după o contestație depusă de firma Urbioled, care a solicitat modificarea documentației de atribuire. Contestația a fost respinsă ca nefondată, de către Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, pe 16 ianuarie 2025, iar cererea de plată a cheltuielilor de judecată a fost, de asemenea, respinsă.
Drumuri Județene Constanța SA a lansat, în data de 20 noiembrie 2024, o procedură de licitație publică pentru achiziția de indicatoare rutiere destinate trecerilor de pietoni – un sistem echipat cu lămpi și panouri fotovoltaice. Valoarea estimată a contractului este de 2.520.000 de lei, fără TVA.
În urma derulării procedurii de achiziție, va fi încheiat un acord-cadru cu un singur operator economic, pentru o perioadă de 18 luni (2025 – 2026), pentru cantitatea minimă de 120 de bucăți și cantitatea maximă de 300 de bucăți de astfel de indicatoare. În baza acestui acord-cadru, vor fi atribuite șase contracte subsecvente, fiecare cu o durată de trei luni, pentru o cantitate minimă de 20 de bucăți și o una maximă de 50 de bucăți. Contractele subsecvente vor fi atribuite fără reluarea procedurii de competiție.
Produsele ce fac obiectul achiziției sunt destinate echipării a 150 de treceri de pietoni, fiecare urmând a fi dotată cu câte două sisteme, montate pe ambele părți ale drumului.
Termenul-limită pentru depunerea ofertelor sau cererilor de participare a fost stabilit pentru 20 ianuarie 2025, ora 15.00.
Licitația a fost, însă, suspendată, din cauza unei contestații depuse de Urbioled SRL, la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC).
Contestatoarea a solicitat suspendarea procedurii până la soluționarea contestației, modificarea documentației de atribuire pentru eliminarea cerințelor restrictive și, în cazul în care nu este posibilă continuarea legală a procedurii, anularea acesteia. De asemenea, s-a cerut obligarea autorității contractante la plata cheltuielilor de judecată și acces la dosarul constituind contestația.
Contestația a fost înregistrată pe 3 decembrie 2024. Prin Încheierea nr. 4000/C9/4212/11.12.2024, CNSC a admis cererea de suspendare a procedurii formulată de Urbioled SRL. Totuși, în data de 16 ianuarie 2025, Consiliul a respins contestația ca nefondată, cu privire la documentația de atribuire, și a respins și cererea de plată a cheltuielilor de judecată, considerând-o nefondată.
Andreea CONDURACHE