Piața auto din România traversează o perioadă de tranziție: subvențiile pentru mașinile electrice dispar, preferințele se schimbă, iar cumpărătorii devin tot mai atenți la detalii.
Marius Ghimici, un expert în domeniul auto, technical trainer la NRF România, absolvent al Universității Tehnice din Cluj-Napoca, specializarea Autovehicule Rutiere, cu masterat în Logistica Transporturilor Rutiere, a explicat pentru Focus Press care sunt factorii care contează cu adevărat atunci când românii aleg o mașină, fie nouă, fie second-hand:
„Dacă discutăm despre achiziția de mașini noi, până anul trecut statul român încuraja și subvenționa substanțial achiziția de mașini electrice și hibride.
Anul acesta, însă, nu mai există un astfel de ajutor. Această măsură a dat un impuls semnificativ în achiziția acestor mașini.
În prezent, se observă un ușor declin în vânzarea mașinilor electrice. Un alt dezavantaj al acestora este timpul destul de mare necesar pentru încărcarea bateriilor; ca aspect pozitiv, astăzi există foarte multe puncte de încărcare”.
Pe lângă subvenții și infrastructură, decizia de cumpărare mai depinde de preferințele personale privind designul, brandul sau scopul mașinii: uz personal, de firmă sau pentru transport de marfă și persoane.
În cazul mașinilor second-hand, atenția cumpărătorilor se concentrează în special pe anul de fabricație, starea tehnică și istoricul de service al vehiculului, acesta din urmă fiind esențial pentru transparența și siguranța tranzacției:
„Dacă discutăm despre achiziția de mașini la mâna a doua, atunci majoritatea cumpărătorilor se vor uita la anul de fabricație, la starea tehnică a mașinii și la istoricul de service, care trebuie să fie transparent”, adaugă Marius Ghimici, o voce activ implicată în evenimente și materiale educaționale dedicate pieței auto românești. El transferă cunoștințe tehnice de ultimă oră către partenerii locali și mecanicii din service-urile auto, cei care ne asigură siguranța în trafic.
Potrivit specialistului, achiziția auto în România rămâne influențată de o combinație între stimulentele guvernamentale, preferințele individuale și calitatea mașinii, fie ea nouă sau second-hand.
Alexandra VASILE





























