UPDATE. Miting în Portul Constanța. Piloții maritimi vor schimbarea legii

1
959

Din cauza faptului că Ordinului ministrului Transporturilor prevede ca serviciul de pilotaj să fie executat, de la anul, de către Administrația Porturilor Maritime Constanța, astăzi (15.10.2020) piloții maritimi au protestat în fața sediului A.P.M.C. Mitingul va continua mâine, ora 10.00.

De la 1 ianuarie 2020, Administrația Porturilor Maritime Constanța (A.P.M.C.) trebuie să asigure serviciul de pilotaj al navelor maritime și fluviomaritime prin corpul propriu de piloți maritimi, acest serviciu nemaiputând fi asigurat de către diverse firme.

Nemulțumiți de noua prevedere legislativă, asociațiile profesionale ale piloților maritimi au pichetat astăzi sediul A.P.M.C., de la ora 10.00, iar mișcarea de protest va continua mâine, de la aceeași oră. Piloții maritimi își doresc abrogarea Ordinului Ministrului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor nr. 990/2020, pentru stabilirea porturilor și a căilor navigabile interioare pentru care serviciul de pilotaj al navelor maritime și fluviomaritime este obligatoriu și a modului de derulare a acestui serviciu. Piloții nu sunt de acord ca serviciul să fie preluat de către A.P.M.C. și își doresc ca situația să rămână ca până acum, neschimbată și el să fie prestat de către firmele care au acest obiect de activitate.

Reamintim că, luna trecută, C.N. Administrația Porturilor Maritime (A.P.M.) S. A. Constanța a inițiat o licitație pentru închirierea a patru pilotine (cu echipaj inclus), care să desfășoare activitatea de transport a piloților la nave, în regim de permanență, în toate porturile aflate în administrarea sa, respectiv Portul Constanța (inclusiv Zona Midia) și Portul Mangalia.

UPDATE

În urma acțiunii de protest de astăzi, Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța a transmis un comunicat de presă, considerând că preluarea serviciului de pilotaj de către C.N. A.P.M.C., de la 1 ianuarie 2021, este o măsură eficientă din punct de vedere al siguranței navigației și, în același timp, o soluție luată în baza legii.

„În porturile europene, serviciile de pilotaj sunt considerate servicii de interes public, care nu pot fi supuse unui sistem concurențial și sunt asigurate de administrațiile portuare sau o asociație profesională UNICĂ. La stabilirea acestei soluții s-au avut în vedere și preocupările exprimate de European Maritime Pilots Association (EMPA), precum și reglementările Capitolului II din Regulamentul Uniunii Europene 352/2017, prin care serviciul public de pilotaj a fost exceptat de la aplicarea regulilor concurențiale.

Totodată, din analizele efectuate până în prezent, a rezultat faptul că prestarea serviciului de pilotaj de către administrația portuară prin corpul propriu de piloți va conduce, în principal, la creșterea calității serviciului, dar și la scăderea costurilor și, în final, la creșterea atractivității porturilor românești pe piața transporturilor de mărfuri“, a transmis prof.univ.dr.ing. Costel Stanca, directorul general al C.N. A.P.M.C. S.A.

Totodată, managerul Administrației Porturilor Maritime reamintește că actul legislativ care va fi aplicat din 1 ianuarie 2021 a fost supus dezbaterii publice, dezbatere la care au participat, alături de reprezentanții Ministerului Transporturilor, ai Consiliului de Supraveghere din domeniul naval, din cadrul Consiliului Concurenței și ai administrațiilor portuare, și reprezentanții asociațiilor piloților și cei ai Constanța Port Business Association, iar prevederile acestuia nu au fost contestate.

„Din experiența ultimilor ani, precum și în urma analizelor efectuate de specialiști, a rezultat faptul că, în condiții de concurență a serviciilor de pilotaj, siguranța navigației are de suferit, iar piloții trebuie să acționeze cu deplină integritate, fără presiune comercială, pentru a putea realiza securitatea și sustenabilitatea ecologică a serviciului, competiția în pilotaj împiedicând realizarea unui serviciu eficient și crescând costurile totale ale acestuia.

Compania Națională Administrația Porturilor Maritime (CNAPM) Constanța are capacitatea de a realiza acest serviciu în condiții de eficiență, să asigure continuitatea prestării serviciilor de pilotaj și stabilitatea locurilor de muncă ale piloților. Menționăm că a fost lansată procedura de recrutare și selecție a personalului pentru desfășurarea activități de pilotaj maritim, fiind scoase la concurs 60 de posturi de pilot maritim (pilot maritim I, pilot maritim II, pilot maritim aspirant) și cinci posturi de dispeceri pentru pilotaj.

C.N. A.P.M. va asigura piloților cele mai bune condiții pentru a-și desfășura activitatea, compania având resurse pentru susținerea acestui serviciu“, a mai spus Costel Stanca.

V.I.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.