În municipiul Constanța ar putea fi montate plăcuțe digitale în proximitatea sau pe monumentele istorice și obiectivele turistice, pentru informarea turiștilor.
Consilierii locali constănțeni vor vota, în ședința ordinară de joi, 27 aprilie a.c, printre altele, aprobarea unui acord de parteneriat încheiat între Unitatea Administrativ-Teritorială Municipiul Constanța și Asociația Călător prin România, în vederea realizării și montării de plăcuțe digitale care conțin cod QR în proximitatea sau pe monumentele istorice și obiectivele turistice.
Turistul va fi redirecționat spre o platformă în care va găsi informații despre obiectivul turistic vizitat. Acesta va fi tradus în 33 de limbi.
„Proiectul de digitalizare a turismului propus de asociație constă în realizarea și montarea de plăcuțe digitale care conțin cod QR (Quick Response) în proximitatea sau pe monumentele istorice și obiectivele turistice de pe raza municipiului Constanța. Turistul scanează cu telefonul mobil codul QR înscris pe plăcuța de informare și va fi transferat pe platforma www.travelinromania.com, unde poate afla detalii despre obiectivul respectiv în limba română sau în alte 33 de limbi străine. Practic, turistul devine propriul său ghid turistic“, se arată în proiectul de hotărâre.
Textele informative privind obiectivele turistice și monumentele de patrimoniu care vor fi postate pe platforma digitală www.travelinromania.com au fost stabilite de comun acord de reprezentanții UAT Municipiul Constanța cu Asociația Călător prin România și supuse avizării Direcției Județene pentru Cultură, conform documentului propus spre adoptare.
Primăria Constanța va desemna o persoană care va comunica cu asociația și una care să participe la lucrările de amplasare și montare a plăcuțelor.
„Designul plăcuțelor, softul QR și producția acestora, precum și găzduirea și administrarea textelor informative pe platforma digitală sunt obligațiile Asociației Călător prin România, care va suporta toate costurile aferente. În sarcina Primăriei Municipiului Constanța revine furnizarea listei obiectivelor turistice și a monumentelor istorice care vor fi marcate, desemnarea unui angajat cu care asociația să comunice în permanență, ori de câte ori este nevoie, și a unui angajat care să participe la lucrările de amplasare și montare a plăcuțelor la datele convenite de comun acord, pe toată durata acestora, precum și semnarea acordului de parteneriat“, potrivit proiectului de hotărâre.
„Având în vedere importanța promovării turismului atât pe plan local, cât și internațional, precum și feed-backul pozitiv cu privire la colaborarea Asociației Călător prin România cu alte administrații locale din țară care au implementat proiectul, considerăm că acest demers poate contribui semnificativ la promovarea patrimoniului cultural în rândul turiștilor români și străini care vor vizita regiunea, cu implicații directe în creșterea notorietății destinației și a circulației turistice“, se arată în raportul Primăriei Constanța.
Călător prin România este un ONG cultural care lucrează zi de zi pentru a prezenta România atât turiștilor interni, cât și celor internaționali din punct de vedere al gastronomiei, al portului popular și al zestrei obiectivelor turistice, se arată în descrierea de pe site-ul oficial.
Digitalizarea turismului românesc prin înlocuirea plăcuţelor clasice de promovare turistică cu unele cu cod QR este unul dintre proiectele ONG-ului.
„Plăcuţele de informare montate de noi sunt aprobate de către Direcţiile Judeţene de Cultură, acolo unde avem parteneriate cu primăriile şi nu pun, sub nicio formă, în pericol structura clădirii. De asemenea, ne-am asigurat ca fiecare element care compune patrimoniul cultural al României să fie marcat. Astfel, avem plăcuţe de identificare turistică pentru monumentele istorice, realizate în conformitate cu Legea nr.422/2001, şi plăcuţe de identificare turistică pentru obiectivele turistice, realizate având stema zonei respective sau un element important din istoria României.
Cum funcţioneză? Turistul vine cu smartphone-ul şi scanează codul QR existent pe plăcuţă, cu o aplicaţie instalată pe telefon din fabrică sau pe care utilizatorul o instalează ulterior. În momentul scanării, turistul este trimis pe website, unde poate să citească despre respectivul obiectiv turistic sau monument istoric, istoria, legende sau lucruri foarte interesante în una din următoarele limbi: limba română, limba engleză, limba spaniolă, limba franceză şi limba chineză, pentru moment, urmând ca, ulterior, să adăugăm limba rusă, limba germană şi limba arabă, acoperind în acest fel 90% din limbile vorbite pe Pământ“, susțin reprezentanții Asociației Călător prin România.
Petruț IACOB