Noul terminal RO-RO din Portul Constanţa, conectat prin transport maritim regulat cu principalele porturi turceşti, va deveni funcțional la începutul anului 2024 și va facilita transportul pe cale maritimă a acestor volume.
Odată ajunse în Constanţa, camioanele îşi vor putea continua drumul către destinaţiile finale din Europa, folosind transportul feroviar şi rutier. În ceea ce priveşte noul terminal RO-RO din Portul Constanţa, conectat prin transport maritim regulat cu principalele porturi turceşti, președintele ANSVSA, Alexandru Bociu susține că acesta se va deschide la începutul anului 2024 şi va putea deservi aproximativ 200 de camioane pe zi.
Lucrările la terminal au început în luna mai şi se preconizează ca investiţia să fie finalizată în decembrie 2023. În prezent, mărfurile RO-RO sosite din Turcia stau circa două zile în port pentru a trece prin toate formalităţile.
“Noul terminal RO-RO din Portul Constanţa va deveni funcţional la începutul anului 2024. Este un proiect între România şi Turcia de verificare a mărfurilor care vin pe mare, iar anvergura va fi de aproximativ două sute de camioane pe zi. În sensul acesta am investit şi în laboratorul de pesticide din Constanţa.
Cu siguranţă anul viitor vor mai fi investiţii pe această zonă, în ideea de a avea tot ceea ce este necesar în momentul în care se deschide noul terminal RO-RO pentru a putea efectua analizele pe produsele care vin din Turcia, având în vedere că suntem poarta de intrare a Europei. Concret, vom reuşi să verificăm mai multe camioane, iar beneficiile se vor vedea şi din punct de vedere economic, pentru că banii care se iau pentru toate aceste probe sunt venituri la bugetul de stat“, a afirmat preşedintele ANSVSA, citat de agerpres.ro.
A.V.