Au început lucrările de organizare de șantier pentru proiectul „Drum de Exploatare Agricolă”, pentru mașini și utilaje grele. Valoarea proiectului este de 1 milion de euro și cuprinde două tronsoane de drum în total de aproape 5,3 km asfaltat, 15 podețe și un pod de dimensiuni mai mari și rigole de preluare a apelor pluviale.
Administrația locală intenționează ca pe viitor, acest drum să fie transformat în șoseaua de centură ocolitoare a orașului.
Primul tronson are lungimea de 2.670 m și o lățime de 5,5 m. Drumul începe de la ieșirea din oraș în direcția Tulcea, imediat după trecerea de cale ferată și ține până la limita cu intravilan (fosta Avicola).
Al doilea tronson are o lungime de 2.615 m, o lățime de 4 m și are refugii din 200 în 200 de metri. Tronsonul începe din spatele zonei fabricii de zahăr și se termină în drumul care leagă Babadagul cu Slava Rusă.
„Despre acest proiect pot să vă spun faptul că a fost gândit și realizat în strânsă legătură cu reabilitarea străzii 1 Decembrie (fostă Măcin), din dorința de a degaja în viitor traficul greu din oraș pe ruta alternativă pe care am gândit-o că poate fi reprezentată de primul tronson din acest proiect, continuat cu drumurile realizate prin alte două proiecte de reabilitare a străzii Gării (deja reabilitat printr-un proiect) și străzii Ciucurovei (proiect deja aprobat spre finanțare).
La momentul anului 2015, atunci când am început demersurile, era singura soluție posibilă de finanțare (2 proiecte pe fonduri europene + 1 din fonduri guvernamentale). Singura mea nemulțumire se leagă de durata mare de timp necesară finalizării acestor 3 proiecte. Întârzierea este cauzată de birocrație și de termenele mari de obținere a tuturor avizelor necesare. Cert este faptul că, așa cum am promis, în timpul acestui mandat Babadagul va avea o șosea de centură ocolitoare, destinată traficului greu“, a precizat Georgian Caraman, primarul din Babadag.
C.S.