Pasajul subteran din Gara Constanța a fost redeschis traficului pietonal

0
913

Tunelul pietonal din Gara Constanța, care asigură legătura între peronul principal al stației și liniile 2, 3 și 4, a fost redeschis, în dimineața zilei de luni, 15 iunie a.c., pentru accesul publicului călător. Totodată, au fost finalizate în proporție de 100% și lucrările de infrastructură și suprastructură la liniile 1 (741 m) și 2 (666 m), fiind deja montată șina și traversele pe întreaga lungime a celor două linii.

În desfășurare la această oră este ultima etapă a programului de reparații capitale, și anume lucrări de balastare, buraj, stabilizare și profilare mecanizată la liniile 1 și 2, după care constructorul va monta și pune în funcțiune cele trei platforme elevatoare, pentru accesul persoanelor cu dizabilități, la fiecare scară de acces în tunel. Menționăm faptul pe toată lungimea tunelului, inclusiv pe scările de acces, a fost montat pavajul special tactil pentru deplasarea în condiții de siguranță a persoanelor cu dizabilități.

Mulțumim călătorilor pentru înțelegerea pe care ne-au acordat-o încă de la începutul lucrărilor și îi asigurăm că atât reprezentanții SRCF Constanța, cât și Constructorul, au depus eforturi susținute atât în perioada Stării de Urgență, cât și a Stării de Alertă, pentru adaptarea graficului de execuție la noile condiții speciale de lucru și, totodată, încadrarea în termenele contractuale de finalizare a lucrărilor.

Vă reamintim faptul că, programul de reparaţii din Gara Constanța, la tunelul pietonal și la liniile 1,2,3 și 4, a fost demarat de Sucursala Regională CF Constanța anul trecut în luna octombrie, valoarea investiției fiind de 10,4 milioane de lei, din fonduri de la Bugetul de Stat.”

Lucrările sunt executate de SC WIEBE ROMÂNIA și au drept scop îmbunătățirea condițiilor de exploatare, a serviciilor publice oferite călătorilor și crearea condițiilor specifice de acces și de deplasare pentru persoanele cu dizabilități.

Lucrări de reparații capitale executate în interiorul tunelului pietonal:
◘ etanșarea tunelului prin injecții intramurale la extrados
◘ tratarea fisurilor și crăpăturilor prin injecții cu rășini poliureatanice elastice
◘ placrea pereților tunelului și ai scărilor cu faianță pe o înalțime de 2 m, zugravirea acestora și a tavanului cu vopsea lavabilă
◘ placarea treptelor/contratreptelor cu gresie ceramică
◘ montarea benzilor de atenționare la marginea treptelor
◘ montarea de pictograme, marcaje de orientare și informare a călătorilor
◘ montarea unui pavaj tactil contrastant pentru deplasarea persoanelor cu dizabilități, spre peroanele de îmbarcare, cu materiale și culori prevăzute de Legea 448/2006.
◘ montarea de instalații electrice noi, cu lămpi tubulare fluorescente etanșe cu balast electronic
◘ montarea unor corpuri de iluminat de siguranță tip luminobloc cu redresor și acumulator încorporat care asigură o autonomie de funcționare de 180 min
◘ tablourile electrice noi, pentru alimentarea circuitelor electrice de iluminat
◘ repararea rampelor scărilor de acces în tunel (de la peroanele liniilor 2-3 și 4-5)
◘ montarea de rigole pentru scurgerea apelor

Lucrări de infrastructură și suprastructură la liniile 1,2,3 și 4
◘ realizarea substraturilor de repartiţie și armare a platformei căii;
◘ înlocuirea traverselor existente cu traverse din beton corespunzătoare tipului de şină 60, prevăzute cu prinderi elastice, iar pe curbele de la extremităţile liniilor 1-4 se vor utiliza traverse din beton cu supralărgire, corespunzătoare razelor curbelor existente
◘ înlocuirea şinelor tip 49 existente pe linia 1 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 741 m
◘ înlocuirea şinelor tip 49 existente pe linia 2 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 666 m
◘ înlocuirea şinelor tip 65 existente pe linia 3 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 654 m
◘ înlocuirea şinelor tip 65 existente pe linia 4 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 703 m
◘ racordarea aparatelor de cale extreme cu şinele tip 60 înlocuite, prin panouri de racordare tip 49/60

Noi facilități pentru persoanele cu dizabilități
◘ rampă de acces din tunel în clădirea de călători
◘ platforme elevatoare la fiecare scară din capatul “y”, pentru asigurarea accesului din tunelul pietonal pe peroane
◘ pictograme și marcaje de orientare și informare
◘ suprafețe de avertizare tactilo-vizuală înaintea treptelor și balustrade de separare a scărilor de peron

♦ Termen contractual de finalizare: semestrul II 2020
♦ Execuţie: SC WIEBE ROMÂNIA

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.