Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța a lansat, pe 5 august a.c., o licitație pentru proiectarea și execuția lucrărilor de „Dragaj de investiții în porturile maritime“, vizând dragaje în bazinele și șenalele navigabile din Portul Constanța, zonele Constanța și Midia. Cu o valoare impresionantă a contractului, de 466.669.629 de lei, fără TVA, proiectul ar fi trebuit să atragă rapid interesul firmelor specializate. Totuși, procedura de licitație a fost marcată de multiple amânări, deoarece inițial nu s-au depus oferte. Abia la ultimul termen, pe 2 decembrie a.c., cinci firme cunoscute, cu experiență în lucrări importante desfășurate în Constanța, au intrat în competiție pentru contract.
În cele din urmă, la termenul-limită din 2 decembrie, cinci oferte au fost depuse de firme cunoscute la nivelul județului Constanța.
Prima a fost depusă de firma Boskalis SRL din municipiul Constanța, înființată în anul 2016. Societatea se ocupă de construcții hidrotehnice. Administratori sunt olandezii Siebinga Mattijs și Termijn Frederik Willem, iar asociați regăsim societățile Boskalis Westminster International BV (50% din capitalul social) și Boskalis International BV (50%). Pentru 2023, firma a raportat pierderi în valoare de 178.619 lei și datorii de 19.012 lei, având un singur angajat.
Boskalis este o companie globală specializată în proiecte de dragaj și lucrări marine. Activitatea sa include o gamă largă de servicii, cum ar fi: dragajul, proiecte de energie offshore, infrastructură portuară, salvarea și remedierea. Compania operează în aproximativ 90 de țări.
A doua ofertă a fost depusă de DEME Dredging NV, o companie globală din Belgia care se ocupă cu o gamă largă de activități specializate, inclusiv: dragaj, infrastructură marina, soluții pentru piața energiei offshore, lucrări de mediu, concesiuni. Eric Tancré este director de zonă pentru Europa, precum și director general al activităților de infrastructură ale DEME.
O altă ofertă a fost depusă de Van Oord Dredging and Marine Contractors BV, aceeași companie care s-a ocupat de lucrările de protecție și reabilitare a litoralului românesc al Mării Negre, la Eforie și în zonele Jupiter – Neptun şi Balta Mangalia – Venus – Aurora. Administratori ai companiei sunt Marius Stamat și Willian Mark Roelofs. Pentru 2023, firma a raportat o cifră afaceri în valoare de 514.445.420 de lei, un profit net de 74.243.712 lei, datorii de 599.938.129 de lei și 41 de angajați.
Și asocierea Consal Trade SRL – Tancrad SRL a depus ofertă.
Consal Trade SRL a fost înființată în data de 28 decembrie 1994, având sediul social pe strada Vasile Alecsandri nr. 11 din Giurgiu. Administratori sunt Marcela Mohanu și Elena Pușa (împuternicit al sucursalei Consal Trade din Portul Constanța). Unic asociat este offshore-ul cipriot Hermosiocco Trading Limited. Firma este cunoscută datorită donațiilor făcute de-a lungul timpului atât la Organizația PNL Galați, cât și la Organizația PNL Constanța. Conform unui raport al Autorității electorale Permanente, în 2020, Consal Tradea a donat 150.000 de lei către partidul de la Constanța.
Tancrad SRL este o companie din Galați și este deținută de Cătălin Cristian Stăncic. Firma a fost înființată în anul 1995 și se ocupă cu lucrări civile, industriale, infrastructură rutiera, hidrotehnice, reabilitare linii de tramvai, cale ferată și lucrări speciale.
Ultima, dar nu și cea din urmă ofertă a fost depusă de asocierea Jan de Nul NV și Eurocerad International SRL.
Jan de Nul NV se ocupă cu lucrări de construcții și infrastructură, inclusiv dezvoltarea de porturi, producția de energie offshore, întreținerea căilor navigabile, crearea de terenuri noi, precum și combaterea poluării, având sediul în Hofstade-Aalst, o localitate din Belgia.
Eurocerad International SRL a fost înființată în anul 2009 și are sediul în Sectorul 1 al Capitalei. Firma se ocupă cu lucrări de construcții a clădirilor rezidențiale și nerezidențiale. Gheorghe Șerbănescu este unicul asociat al societății. Pentru 2023, compania a raportat o cifră de afaceri în valoare de 46.32327.219 lei, un profit net de 12.194.779 de lei și datorii de 20.48.470 de lei.
Dragajul de investiții în porturile maritime este prevăzut a se realiza cu fonduri externe nerambursabile, prin Programul de Transport 2021 – 2027, și de la bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii, precum și din surse proprii ale companiei, astfel: 50% contribuție Fondul de Coeziune și 50% contribuție Bugetul de Stat. Din Portul Constanța – zona Constanța sunt incluse 14 zone, cu o suprafață totală de 268,06 hectare, iar din zona Midia, șase zone, cu o suprafață de 70,42 hectare.
Obiectivul specific al achiziției publice este prestarea de servicii de proiectare și execuție de lucrări de înaltă calitate, în termenul ofertat și bugetul aprobat, pentru implementarea cu succes a proiectului. Antreprenorul va avea ca sarcini și elaborarea de studii de teren, a documentației tehnice pentru obținerea certificatului de urbanism pentru organizarea de șantier, pentru autorizația de construire și pentru organizarea execuției, a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție, punctul de vedere al proiectantului la recepția la terminarea lucrărilor, execuția lucrărilor de dragaj de investiții și asistență tehnică din partea proiectantului pe perioada execuției lucrărilor.
Andreea CONDURACHE
Sa vedem acum care reușește sa îl convingă pe șefului portului Radu Ladan . Doar familia lui taie și spanzura prin port ca tot e moștenire de familie acel tron .Și nimeni din organele abilitate nu se sesizeaza cum acea funcție a fost moștenit de la bunic către tata ,acum fiul și urmează băiatul dânsului… De.. moștenire de familie lăsată de bunic .Dacă nu te numești Ladan nu ai drept..