Ministrului Educaţiei şi Cercetării, Daniel David, a declarat, că a început să facă o diagnoză ”foarte atentă” a întregului domeniu educațional din România. Dotarea şcolilor, măsurile de combatere a abandonului şcolar, indicatorii de performanţă pentru cadrele didactice, bugetul alocat învăţământului în acest an, dar şi examenele naţionale au fost subiectele detaliate de ministrul Educaţiei şi Cercetării.
Ministrul Educației, Daniel David, a decarat că una dintre prioritățile mandatului său este ”să asigurăm buna desfăşurare a activităţilor de zi cu zi în sistem, pentru că Ministerul Educaţiei şi Cercetării acoperă trei zone foarte importante – zona preuniversitară, învăţământul superior, zona de cercetare, în care efectiv avem milioane de actori, copii, elevi, studenţi, profesori, personal administrativ ş.a.m.d. Deci este foarte important ca activităţile de zi cu zi să funcţioneze bine”.
”Şi tot în prima etapă, ceea ce mă interesează, ca implementare a programului de guvernare şi a viziunii pe care o am, este ca, în condiţiile permise de legile pe care le avem, să eficientizăm arhitectura acestor sisteme, fiindcă dacă eficientizez arhitectura acestor sisteme, până la urmă eficientizez şi funcţionarea de zi cu zi. Vă dau câteva exemple: zona învăţământului superior şi cercetare. În acest moment, avem cam patru actori care sunt activi. Avem universităţile, avem institutele naţionale de cercetare-dezvoltare, avem institutele Academiei, avem unităţile de cercetare în diverse alte zone private. De foarte multe ori, aceşti actori nu cooperează unii cu alţii, de multe ori se suprapun, de multe ori intră într-o competiţie mai degrabă distructivă decât care să ducă la cunoaştere cumulativă. Atunci avem în plan evaluarea acestui sistem şi regândirea, reorganizarea lui, astfel încât să fie loc pentru toţi, dar să înlocuim aceste elemente negative cu o cooperare care să ducă la dezvoltare cumulativă”, a precizat acesta, potrivit RomaniaTV.
M.G.