Precizări ale Gărzii de Coastă privind activitatea polițiștilor de frontieră cu privire la verificarea certificatelor digitale COVID-19

0
47

Având în vedere cadrul normativ european privind facilitarea liberei circulații pe durata pandemiei de COVID-19, începând cu data de 01.07.2021, Poliția de Frontieră Română asigură verificarea autenticității și valabilității certificatelor digitale privind vaccinarea, testarea sau vindecarea.

Pentru verificarea, la intrarea în țară, a codurilor QR de pe certificatele digitale, au fost distribuite către Garda de Coastă 16 scannere mobile și 18 telefoane mobile smart, echipamente care au instalată aplicația „CoronaScan”., fiind folosite de către polițiștii de frontieră în punctele de trecere ale frontierei de stat de pe raza județelor Tulcea si Constanța

Certificatul poate fi prezentat, la intrarea în România, atât în format digital, pe un dispozitiv mobil, cât și tipărit pe hârtie.

Menționăm faptul că, în conformitate cu prevederile legale, nu se vor reține nici un fel de date sau informații din certificatul verificat prin intermediul sistemului informatic al Poliției de Frontieră Române sau prin aplicația mobilă deverificare ’’CoronaScan’’ 

În cazul în care se constată faptul că, certificatul digital lipsește, nu este valabil și/sau autentic, respectiv este neconform, se semnalează situația reprezentanților  Direcției de Sănătate Publică din punctele de trecere a frontierei în vederea dispunerii de măsuri conform prevederilor Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic, cu modificările și completările ulterioare.

În activitatea desfășurata de polițiștii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă,  începând cu data de 01.07.2021, până în prezent  au fost constatate 3 infracțiuni de fals și uz de fals, în care au fost implicați  doi cetățeni ucrainieni și un cetățean român, care au prezentat la intrarea în țară, polițiștilor de frontieră și reprezentanților D.S.P., certificate de vaccinare/testare false.

Totodată, în timpul sezonului estival, timpii de așteptare în punctele de trecere ale frontierei de stat au fost mai mari, întrucât deși foarte multe persoane care tranzitau frontiera îndeplineau una din condițiile eliberării unui certificat digital, au ales sa folosească documente doveditoare, verificarea acestora necesitând timp suplimentar.

Deși certificatul digital nu este un document obligatoriu la trecerea frontierei, recomandăm tuturor persoanelor care s-au vaccinat anti COVID-19, celor care s-au recuperat după această afecțiune sau celor care dețin un rezultat negativ la testarea COVID-19 sa descarce acest certificat de pe paginile oficiale, deoarece pot dovedi situația lor epidemiologică, într-un mod rapid, printr-o simplă scanare efectuată de către polițistul de frontieră.

L.M.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.