Aparatul administrativ din cadrul Primăriei municipiului Constanța are întârzieri de luni de zile în a formula răspunsuri, în baza legii 544, către presă, ci şi către cetăţenii care solicită documente pe partea de urbanism! Ciudat este că, din partea Urbanismului, în anumite cazuri soluţionările vin înainte de împlinirea termenului legal de 30 de zile, iar în altele – este depăşit acest termen, fără nici o explicaţie sau solicitări de clarificare a unor posibile nereguli sau lipsă documentaţii.
Spre exemplu, un cetățean a sesizat ziarul Focus Press în legătură cu o solicitare depusă în luna iunie a anului curent, termenul de soluționare de 30 de zile fiind depăşit. Acesta a cerut un Certificat de Urbanism spre informare. Însă au trecut mai bine de 70 de zile de la această cerere de informare, iar în ziua 76 a transmis o scrisoare către primarul Vergil Chițac: „Prin prezenta, subsemnatul T. V., cetățean al municipiului, vreau să vă aduc în atenție următoarele: La data de 17.06.2021 cu numărul 121445, am depus la Biroul unic (BU) o cerere pentru un certificat de urbanism pentru informare. După trecerea a 30 de zile era normal să primesc un răspuns (conform cu dispozițiile art. din OG 27/2002 și a legii 199/1999) Acțiune care a fost taxată conform legii! După trecerea acestei perioade am fost la BU in speranța că voi avea răspuns. De fiecare dată (6 drumuri) formula a fost aceeași: „este la semnat la secretarul municipiului! Voi continua să număr zilele cu speranța să nu ajung la numere cu trei cifre! Este de reținut că este o cerere plătită de cetățean, nu este ceva făcut benevol in beneficiul lui!”.
Am solicitat un punct de vedere referitor la această întârziere, iar răspunsul reprezentanţilor primăriei a fost: „Eliberarea acestei cereri întârzie pentru că este volum mare de cereri, în organigrama sunt posturi neocupate la urbanism, e concurs în desfășurare. Totodată, este vorba de un certificat de urbanism care este în lucru la secretarul municipiului”.
L.M.
Volumul de lucru este la mai putin de jumatate fata anii trecuti, verificati in 2019 sau 2020 cate certificate au fost scoase. Merge foarte greu si chair daca trimitem mail pentru a verifica solutionarea, tot nu avem un raspuns in timp util. NU AVETI PERSOANL. Pai daca certificatul iti cere x numar de acte si le oferi ce este atat de greu de verificat daca are sau nu acele acte . Ca doar nu redactati altele noi. Din partea mea sistemul poate merge si fara personal direct electronic, si doar in cazurile particulare sa ajunga eventual la o verificare amanuntita.
Primaria doar verifica conform cerinteleor legale daca s-au identificat actele cerute. In cazul acest se constata ca probabil trebuie sa vi cu putina spaga sa ti se solutioneze dosarul in perioada de timp prevazuta de lege.
Pe baza pandemiei nu mai lucreaza nimeni in primarie. Am putea sa sesizam autoritățile referitor la legea 50/1991 modificata ,privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, si depasirea termenului, in cazul acesta amenda fiind de 5000 Lei. Aplicând legea cred ca vor incepe sa muncească in ritm mai alert.
Cum ar fi sa fie amendati pentru fiecare certificat/ autorizație care a depasit termenul, sa vedem apoi cat de eficient va fi procesul. Sa aplicăm legal egal pentru toti.
Spor la munca, sau spaga pentru unii din primărie ca sa se miste mai repede.