Primarul Costineștiului, în instanță cu RAR: ”Nu mă lasă să circul cu mașina pe care o folosesc de 20 de ani”

1
1069
Traian Cristea, sursa foto: https://www.cugetliber.ro

Primarul comunei Costinești, Traian Cristea, se judecă sau, mai bine zis, ”s-a judecat” cu reprezentanții Registrului Auto Român (RAR) pentru un autoturism Mercedes, ”vechi de 20 de ani”, după cum spune chiar primarul. El a reclamat în instanță faptul că cei de la RAR refuză să-i dea voie să circule cu mașina pe care o folosește de atâția ani.

El (reprezentantul Registrului Auto Român – nr.) nu vrea să îmi dea RAR-ul, că, zice el, nu corespunde o cifră de pe seria motorului. I-am spus: ‘Dovedește domnule’. Am ajuns în instanță, m-a pus să plătesc și expertul. El nu-mi face RAR-ul, iar eu nu pot să circul cu mașina. Cu mașina asta circul de 20 de ani”, ne-a declarat primarul Traian Cristea.

De precizat că primarul Traian Cristea s-a adresat instanței, respectiv Tribunalului Constanța, în 2018, pentru a-i obliga pe cei de la RAR să-i faciliteze posibilitatea de a folosi autoturismul respectiv, însă, în luna decembrie 2019, instanța a respins cererea ca nefondată. A urmat recursul formulat la Curtea de Apel, care, și acesta a fost respins miercuri, 17 iunie, iar decizia este definitivă.

”Dacă l-a respins (recursul – n.r.),  o să șin mașina în curte, de frumusețe. Eu țin la ea foarte mult, este o mașină foarte frumoasă, mai are puțin și ajunge mașină de epocă. Nu ca Ion Țiriac, să am o târlă de mașini, dar am și eu o mașină de epocă. Eu nu o să rasiez mașina, doar că nu mai merg să fac RAR-ul și nu mai ies cu ea pe drumuri. Asta e”, ne-a mai declarat primarul comunei Costinești.

Registrul Auto Român și baza lor de date ”defectă”

De precizat că astfel de situații, în care cei de la RAR au indisponibilizat autoturisme, pentru motive mai mult sau mai puțin reale, au tot fost înregistrate în Constanța. De exemplu, în urmă cu câțiva ani, o femeie din Ovidiu, care cumpărase un autoturism adus din Olanda, cu facturi și toate actele în regulă, după 3 luni în care a circulat cu numere provizorii a vrut să înmatriculeze mașina. Nu a putut, pentru că de la RAR i s-a spus că mașina figura ca fiind furată pe 1 ianuarie 2005, din Turcia. Asta deși, în istoricul ei, mașina nu figura că ar fi ajuns vreodată în această parte a Europei. Partea cea mai interesantă a fost că data furtului era cu 6 luni mai devreme decât data fabricației, adică 26 iunie 2005! În fine, trecând peste alte amănunte, mașina a fost ținută circa 2 ani în fața curții, fără a putea fi folosită, iar în momentul în care ancheta a fost gata, nu s-a mai putut face nimic cu ea.  Mașina care costase 4000 de euro, a fost dusă direct la REMAT.  Iar Registrul Auto Român folosește în continuare aceeași bază de date, ”căutând” alte ”victime”.

Daniel ALBU

1 COMENTARIU

  1. Nu mai are treaba RAR cu verificarea mașinilor furate. De asta se ocupa Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor care pana la finalizarea anchetei de către parchet/judecătorie înmatriculează masina cu specificație de talon “autoturism declarat furat in tara x”. Cu aceasta inmatriculare nu ai dreptul sa înstrăineze autoturismul sau sa iesi din tara.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.