Năvodariul este un punct de maximă importanță economică și industrială pe harta României. Ce investitori au anunţat deja că, în anul 2021, vor să-ţi dezvolte investiţiile în oraşul Năvodari sau să înceapă altele noi?
Răspunsul l-am primit chiar de la primarul oraşului Năvodari, Florin Chelaru. Conform acestuia, oamenii caută oraşe sau zone cu potenţial, iar Năvodari are acest potenţial. Astfel, Portul Luminiţa din Năvodari este râvnit de investori. Primarul Florin Chelaru susţine că sunt investitori care vor să-şi dezvolte afacerile în Portul Luminiţa, dar şi în zonele de lângă apă. Edilul a fost rugat să facă un Plan Urganistic General (PUG) care să permită dezvoltarea întregii zone industriale.
„Administraţia trebuie să ajute mediul privat. Bineînţeles că, într-un fel sau altul, mediul privat va ajuta oraşul. Mediul privat trebuie şi are coordonatele lui. Eu, ca administraţie, trebuie să am drumul administraţiei şi este legat de dezvoltare, sănătate, educaţie, siguranţă, utilităţi, drumuri. Acestea sunt reperele pe care trebuie să le ţină o administraţie”, a declarat, pentru Focus Press, primarul Florin Chelaru. Oraşul Năvodari avea şi o piaţă de peşte profesională, regională. „La nivelul României este nevoie de o astfel de piaţă de peşte„, susţine edilul.
Portul Luminiţa este port comercial, situat pe cale navigabilă interioară cu infrastructură aparţinând domeniului public al statului, amplasat pe malul estic al Lacului Taşaul din Năvodari, bazinul portuar şi canalul de acces în port fiind delimitat de apele lacului, printr-un dig. Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile SA lansase public la începutul anului anuțul pentru supervizarea proiectării și execuției obiectivului de investiții „Modernizare și extindere capacitate de operare în Portul Luminița“, investiţiile ridicându-se la aproape 285.000 de euro.

Supravegherea şi dirijarea navigaţiei în port se exercită de către Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile (CN ACN) prin Centrul Regional Ro-RIS ACN, în canalul 71VHF.
Principalele elemente tehnico – funcţionale:
– suprafaţa teritoriu portuar: 789.310,90 mp; (conform documentaţie de cadastru);
– suprafaţa bazinului portuar: 629.500 mp;
– pescajul maxim: 3,80 m;
– 2 dane operative în lungime totală de 280 m;
– suprafeţe platforme cu destinaţia de operare – depozitare: 59.300 mp;
– lungimea CF în incinta portului: 822 m;
– modul de manevrare al garniturilor de tren: în afara incintei portului;
-legătura cu reţeaua de drumuri naţionale, inclusiv legătura cu autostrada A4, lungimea de drum de acces este de: 1.500 m.
Alexandra VASILE