Consilierii locali constănțeni vor vota luni, 31 octombrie, a.c., printre altele, proiectul de hotărâre ce vizează lucrările de intervenții și modernizare a intersecției bulevardului Mamaia cu bulevardul Aurel Vlaicu. Costul acestora este de 5,1 milioane de lei, cu TVA, adică puțin peste 1 milion de euro. Este vorba despre sensul giratoriu provizoriu de la intrarea în stațiunea Mamaia, care va deveni permanent, după cum a confirmat și viceprimarul USR Florin Cocargeanu. În cadrul acestui proiect vor fi executate lucrări de reparații asupra carosabilului și vor fi reamenajate trotuarele.
UPDATE: Proiectul a fost adoptat.
„Se aprobă indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul de investiții „Lucrări de intervenții și modernizare a intersecției b-dului Mamaia cu b-dul Aurel Vlaicu, municipiul Constanța”, cu valoare totală de 4.358.123,06 de lei fără TVA, respectiv 5.170.985,24 de lei cu TVA, din care valoarea construcții – montaj (C+M) 3.792.856,65 de lei fără TVA, respectiv 4.513.499,42 de lei cu TVA”, se arată în proiectul de hotărâre.
Acest proiect vizează reducerea congestiei traficului în această zonă.
„Proiectul propus urmărește eliminarea deficiențelor circulației rutiere existente prin creșterea fluenței circulației și reducerea congestiei traficului, în contextul dezvoltării de perspectivă a Stațiunii Mamaia și a zonei de nord spre Năvodari și a îmbunătățirii mobilității în Municipiul Constanța conform obiectivelor Planului de Mobilitate Urbană Durabilă – PMUD”, conform referatului de aprobare, semnat de primarul Constanței.
Monument artistic iluminat, la intrarea în stațiunea Mamaia
Pentru lucrările de reamenajare a intersecției pentru fluidizarea circulației rutiere s-a propus ca și soluție tehnică, amenajarea unui sens giratoriu, se mai arată în proiect. În centrul acestuia va fi amplasat un monument artistic, emblematic pentru stațiunea Mamaia, care va fi iluminat.
– Insula circulară va fi amplasată aproximativ la intersecția axelor celor două bulevarde, cu diametrul exterior de 31 m, delimitată la exterior cu borduri montate la max. 1,5 cm de nivelul carosabilului adiacent, coroana circulară inelară carosabilă de 1,5 m lățime pavată cu pavele din granit sau prefabricate din beton și insula interioară denivelată amenajată cu spațiu verde. În centrul insulei circulare se propune amplasarea unui monument artistic, arhitectură, istoric, emblematic pentru intrarea în stațiunea Mamaia, iluminat arhitectural cu vizibilitate din toate direcțiile de intrare în intersecție.
-Inelul colector va avea o lățime de 10 metri și raza exterioară de 26 m care asigură circulația în girație pe 2 benzi de circulație
-Insulele separatoare ale bretelelor și căilor carosabile vor fi delimitate de partea carosabilă și de trotuare laterale cu borduri 20×25 cm și spațiu verde la interior.
-Căile de intrare/ieșire vor fi prevăzute cu 2 benzi de circulație, cu excepția căii de ieșire în B-dul Aurel Vlaicu ce va fi prevăzută cu o bandă de circulație.
-Bretele “de dreapta” sunt cele existente dinspre Delfinariu spre Năvodari cu o bandă de circulație, dinspre Năvodari spre B-dul Aurel Vlaicu cu 2 benzi de circulație și dinspre b-dul Aurel Vlaicu spre Delfinariu cu o bandă de circulație, fiind delimitate de insule separatoare si de trotuarele adiacente.
-Breșa de întoarcere spre Delfinariu prin scuarul de pe b-dul Mamaia, până la intrarea în sensul giratoriu (după pasarela pietonală “Yacht”), prevăzută cu o bandă de circulație de 6,5 m lățime.
Trotuarele vor fi reamenajate
În proiectul de hotărâre se află și un raport al Confort Urban, care specifică că „circulația pietonală prezintă deficiențe datorită stării tehnice rea a îmbrăcămintei trotuarelor”. Totodată, se menționează calificativul stării de degradare „mediocră”.
Iată măsurile ce vor fi luate:
– Reorganizarea circulației rutiere și pietonale în zona intersecției b-dul Aurel Vlaicu cu b-dul Mamaia, ca urmare a creșterii volumului de trafic și a realizării în apropierea amplasamentului a pasarelei pietonale Sat vacanță.
– Fluidizarea traficului, îmbunătățirea condițiilor de circulație, sporirea gradului de confort și creșterea siguranței circulației rutiere și pietonale din zonă, atât pe perioada de sezon estival cât și pe extrasezon;
– Repararea și corectarea profilului a suprafeței de carosabil curent, inclusiv amenajarea de insule de dirijare, de separație și circulare, după caz la intersecția b-dul Aurel Vlaicu cu b-dul Mamaia; –
Reamenajarea trotuarelor pietonale prin înlocuirea bordurilor și refacerea îmbrăcăminții acestora;
– Refacerea sistemului de reglementări a circulației rutiere prin marcaje și indicatoare, pentru îmbunătățirea condițiilor de circulație, sporirea gradului de confort și a siguranței rutiere;
– Îmbunătățirea iluminatului general prin întocmirea unui proiect de specialitate. – Reducerea factorilor de poluare, în principial al aerului.
Durata estimată de realizare a investiției este de șapte luni și jumătate.
Petruț IACOB