Studiul de oportunitate pentru implementarea unei rețele de transport public de feroviar de tip metropolitan la nivelul județului Constanța a fost finalizat. Acum, pe ordinea de zi a ședinței ordinare a Consiliului Județean Constanța se află un proiect de hotărâre pentru aprobarea încheierii Acordului de asocierea pentru realizarea studiilor de prefezabilitate, fezabilitate, impact asupra mediului și evaluarea adecvată pentru proiectul ,,Introducerea și, ulterior, dezvoltarea serviciilor de Tren Metropolitan Constanța”.
Acordul de asociere se va semna între UAT Județul Constanța – Consiliul Județean Constanța, UAT Municipiul Constanța – Primăria Municipiului Constanța, ADI Zona Metropolitană Constanța și Asociația de Dezvoltare Durabilă a Județului Constanța.
Obiectul acordului de asociere îl constituie realizarea în parteneriat a studiilor de prefezabilitate, fezabilitate, impact asupra mediului și evaluarea strategică adecvată pentru proiect. Acordul intră în vigoare de la data semnării și este valabil până la data îndeplinirii tuturor obligațiilor asumate.
Prin utilizarea integrată și adecvată a infrastructurii de transport existente și viitoare și prin crearea unui sistem de mobilitate coerent și sustenabil, care să deservească atât nevoile locuitorilor, cât și cerințele economice ale regiunii, această inițiativă trebuie să se bazeze pe un concept unitar, care să includă întreaga zonă și o tratează ca un ansamblu funcțional, asigurând o conexiune optimă între localități și facilitând accesul la servicii publice, zone de interes economic și puncte strategice de transport.
Acest demers se aliniază inițiativelor propuse de către Primăria Municipiului Constanța, Asociația de Dezvoltare Durabilă a Județului Constanța și ADI Zona Metropolitană care colaborează pentru implementarea unui proiect strategic în cadrul Programului de Transport 2021-2027, având ca obiectiv dezvoltarea unei rețele moderne și eficiente de transport la nivel urban și metropolitan.
Dezvoltarea infrastructurii feroviare și a legăturilor regionale ar putea contribui la întărirea poziției Constanței ca pol național de creștere, o modalitate alternativă de transport durabil în pofida transportului motorizat pentru traseele de navetă din localitățile zonei metropolitane Constanța, facilitarea accesului la oportunitățile de afaceri pentru locuitorii județului, mai ales din zonele rural marcate de penuria locurilor de muncă și accesul dificil, creșterea competitivității centrelor urbane din județ, prin racordarea acestora spre Portul Constanța către piața de afaceri din Medgidia sau Murfatlar.
Totodată, va contribui și la creșterea concectivității între stațiunile turistice de-a lungul litoralului și a atractivității anumitor stațiuni care nu își pot fructifica la maximul potențialul turistic, prin introducerea unor rute feroviare cu frecvență ridicată între Constanța și Mangalia.
Studiul de oportunitate a fost elaborat de societatea Rheinbrucke SRL, valoarea contractului fiind de 260.000 de lei.
Andreea CONDURACHE
bani arucati in apa marii! Proiectul il gasiti la Regionala CFR, de pe timpul comunistilor dar atunci ereau navetisti muuulti! Voi nu vedeti ca mai circula 2-3 navete si alea goale? Stiti sa faceti un studiu de fezabilitate?
Construiti parcuri industriale cu taxe minime, aduceti investitori, trimiteti o echipa de oameni competenti in Japonia, sa ceara scuze pentru mizeria Dragnea-Tudose et co.
Stadion demolat loc lăsat în paragină, sală polivalentă neterminata lipsa fonduri. Acum vrea tren metropolitan Constanța- Năvodari să treacă prin Mamaia la cum a ajuns fosta stațiune asta mai lipsea. După ce ca circulația pe timp se vară este vai de ea mai facem și tren pe mijlocul bulevardului. În locul parcărilor așa de puține cite erau pe lingă hoteluri au făcut blocuri. Concluzia primat idiot și retardat.
Câte zeci de ani trebuie să mai treacă să vedem un proiect finalizat ? Când se va schimba clasa asta politică incompetentă, coruptă, interesată doar de mărirea averilor proprii și aranjarea tuturor rudelor până la al 9-lea neam plus amante-secretare , fete necăjite cu cv „0” dar care promit pentru viitorul luminos ? Când o să se responsabilizeze clasa politică și când or sa se facă angajări prin concurs de competență ?
poporul va alege cu mintea, nu cu burta.