Revin Trenurile Soarelui! CFR anunţă preţurile biletelor spre litoral. Costescu: “Sunt 51 de persoane din toată ţara, detaşate în Mangalia”

0
1193

Drumul spre Marea Neagră devine tot mai accesibil. Trenurile Soarelui vor intra în circulaţie la sfârşitul lunii iunie. Însă, o serie de trenuri care vin din ţară în Bucureşti îşi vor prelungi parcursul până în Mangalia, susţine directorul general al CFR Călători, Dan Costescu.

Este posibil ca imaginea să conţină: ocean, plajă, cer, în aer liber şi text

Trenurile Soarelui le avem în program pentru că într-un fel este evenimentul anului şi pentru CFR Călători. Au început pregătirile atât pentru vehicule, cât şi pentru personal. Sunt 51 de persoane din toată ţara care sunt detaşate în Mangalia pentru deservi aceste trenuri la cap de secţie şi vagoanele vor intra şi ele în pregătiri în diverse etape“, a spus Costescu.

Nu este disponibilă nicio descriere pentru fotografie.

Şeful CFR Călători a precizat că, începând cu data de 12 iunie, o serie de trenuri care ajung în Bucureşti îşi vor prelungi traseul până la Mangalia. “În prima etapă, doar se prelungesc trenurile care vin din ţară de pe câteva rute din Bucureşti mai departe în Mangalia. De exemplu, trenul Baia Mare – Bucureşti cu grupă de Cluj şi grupă de Bistriţa se prelungeşte dincolo de Bucureşti, până în Mangalia. La fel trenul de Timişoara, la fel trenul de Iaşi cu grupă de Suceava, la fel trenul de Satu Mare. Toate merg în prima fază, adică începând de pe 12 iunie, până la Mangalia“, a explicat Dan Costescu.

În cea de-a doua fază, vor intra în circulaţie la sfârşitul lunii iunie 36 de trenuri, care vor lega diverse oraşe de litoral. “În cea de-a doua fază, aceste prelungiri încetează şi funcţia lor este preluată de alte 36 de trenuri care de data asta vin dintr-o paletă mult mai largă de localităţi, deci nu numai patru cu grupe, maxim 6-7, ci le luăm la rând: Arad, Deva, Timişoara, Craiova, Sibiu, Satu Mare, Baia Mare, Cluj, Braşov, Tg. Mureş, Iaşi, Suceava, Galaţi, deci cam toată ţara. Acestea sunt 36 de trenuri care pleacă din aceste oraşe şi merg până la Mangalia, iar din Constanţa majoritatea dintre ele vor opri şi în toate staţiunile de pe litoral unde oamenii vor să coboare. Acestea vor intra în circulaţie din 26-27 iunie“, a menţionat directorul general al companiei.

El a adăugat că CFR Călători pregăteşte, cu acest prilej, o serie de surprize pentru călători. “Vom avea o mulţime de alte surprize plăcute pe care încă nu le divulgăm, dar le vom spune când ne apropiem, pentru călătorii noştri“, a conchis Costescu.

Ce trenuri circulă spre litoral în sezonul estival 2020

Prima parte a programului Trenurile Soarelui debutează pe 12 iunie 2020, prin prelungirea circulației următoarelor trenuri la /de la Mangalia, până la data de 25/26 iunie 2020, după cum urmează:

  • Trenurile IR 1642/IR 1641 Baia Mare –  București Nord și retur vor circula până la / de la Mangalia ca trenuri IR 1942/ IR 1941, cu grupă de vagoane de la / până la Cluj Napoca IR 1638/IR 1639  și pentru Bistrița Nord IR 1648.
  • Trenurile IR 1862/IR 1861 Iași – București Nord și retur vor circula până la/de la Mangalia ca trenuri IR 1964/ IR 1963, cu grupă de vagoane de la/până la Suceava IR 1756/ IR 1757.
  • Trenurile IR 1695/IR 1696 Timișoara Nord – București Nord și retur vor circula până la / de la Mangalia ca trenuri IR 1996/IR 1995, cu grupă de vagoane de la/până la Reșița R 9172/ R 9161.
  • Trenurile IR 1742/ IR 1741 Satu Mare – București Nord și retur vor circula până la / de la Mangalia ca trenuri IR 1946/ IR 1945.

Revine în circulație și în acest sezon, din 12 iunie, ”Trenul Tineretului” IR 1924 / IR 1923 pe ruta Sibiu – București Nord – Mangalia și retur.

Începând cu data de 26/27 iunie 2020, se introduc în circulație trenuri special dedicate asigurării legăturii cu litoralul dinspre Timișoara Nord, Arad, Deva, Craiova, Sibiu, Satu Mare, Baia Mare, Oradea, Cluj Napoca, Brașov, Târgu Mureș, Iași, Suceava, Galați, iar trenurile menționate mai sus vor reveni la mersul inițial.

Legătura directă Arad – Mangalia și retur va fi realizată de trenurile IR 1922/IR 1921 pe întreaga durată a programului estival, iar legătura directă între capitală – Mangalia și stațiunile de pe litoral va fi realizată cu trenurile IR 1983/ IR 1984 în perioada 27 iunie – 6 septembrie.

De asemenea, va crește frecvența trenurilor între Constanța și Mangalia pentru a fi deservite toate stațiunile de pe litoral.

Trenurile de lung parcurs au în compunere vagoane de dormit și cușetă.

Legături CFR spre Delta Dunării

Pentru accesul turiștilor în Delta Dunării, din 13 iunie 2020, trenurile IR 1589/ IR 1588 vor asigura zilnic, pe întreaga durată a sezonului,  legătura directă București Nord – Tulcea Oraș și retur. De asemenea, în fiecare zi, 4 trenuri (două tur/două retur) vor continua să circule între Medgidia și Tulcea.

Ce preţuri au biletele

Tariful pentru o călătorie București – Constanța este de 59,6 lei la tren IR, clasa a 2-a. Dacă se achiziționează un bilet dus-întors pasagerul beneficiază de 10% reducere. De asemenea, pentru cumpărarea biletelor în avans reducerea este de până la 15% din tariful de transport.

Studenții și elevii beneficiează de gratuitate la călătoria la vagon clasa a 2-a.

Biletele de tren sunt accesibile tuturor prin gama variată de oferte comerciale. Acestea sunt prezentate în detaliu pe www.cfrcalatori.ro, la secțiunea Trafic intern/ Oferte.  Pentru serviciile cuprinse în programul special estival sunt valabile toate facilitățile de călătorie acordate prin actele normative în vigoare.

Măsuri de prevenţie împotriva răspândirii coronavirusului

Pentru a preveni aglomeraţia, dar şi în virtutea prevenţiei răspândirii coronavirusului, se recomandă cumpărarea online a biletelor de tren. De asemenea, este indicată efectuarea plății la ghișeu cu card bancar sau telefon, în punctele de vânzare unde este posibil acest lucru și respectarea distanței între călători la ghișeele caselor de bilete/ birouri de informații.

Biletele pot fi achiziționate începând cu 20 zile înainte de efectuarea călătoriei, de pe www.cfrcalatori.ro, precum şi de la automatele de vânzare bilete din gări.

Dacă nu este posibil prin aceste canale, biletele pot fi cumpărate direct de la casele de bilete din gări și distribuitori autorizați (agenții de turism), unde este recomandată păstrarea distanței față de celelalte persoane.

Nu uitaţi că la călătoriile cu trenul masca de protecţie este obligatorie.

Amintim că de la 1 iunie, CFR a repus în circulaţie trenurile suspendate, iar din 3 iunie este permis din nou ca membrii aceleiaşi familii să ocupte locurile  alăturate.

Tunelul pietonal din Gara Constanța, 70 la sută finalizat

CFR Infrastructură a anunţat la finele lunii mai că, în Stația CF Constanța, lucrările de reparații capitale la liniile de cale ferată și la tunelul pietonal înregistrează un procent de execuție de 70%. “Constructorul a finalizat până în prezent lucrările de reparații capitale la 2 dintre cele 4 linii, și anume la linia 3 (654 m) și la linia 4 (703 m), inclusiv drenul dintre linii, iar la tunelul pietonal s-au finalizat lucrările de etanșare prin injecții intramurale la extrados și tartarea fisurilor și crăpăturilor prin injecții cu rășini poliureatanice elastice, placarea pereților tunelului cu faianță pe o înalțime de 2 m, zugravirea acestora și a tavanului cu vopsea lavabilă, repararea rampelor scărilor de acces în tunel“, a anunţat CFR Infrastructură.

Este posibil ca imaginea să conţină: interior
Tunel pietonal Gara Constanța

În prezent se execute lucrările de reparații capitale la linia 2 (665 m) și linia 3 (703 m), iar în interiorul tunelului pietonal, în lungime de 460 mp, se execută deja lucrările de montare a gresiei. De asemenea, constructorul a comandat deja și cele trei platforme elevatoare care se vor monta la fiecare scară din capatul “y”, rolul acestora fiind asigurarea accesului persoanele cu dizabilități, din tunel pe peroane.

Este posibil ca imaginea să conţină: unul sau mai mulţi oameni şi pantofi
Tunel pietonal Gara Constanța – montare gresie. Foto: CFR Infrastructură

Reamintim faptul că, programul de reparaţii din Gara Constanța, la tunelul pietonal și la liniile 1,2,3 și 4, a fost demarat de Sucursala Regională CF Constanța anul trecut în luna octombrie, valoarea investiției fiind de 10,4 milioane de lei, din fonduri de la bugetul de stat.

Este posibil ca imaginea să conţină: pantofi şi în aer liber
Gara Constanța – montare bare aluminiu scări acces tunel pietonal

Lucrările sunt executate de SC Wiebe România și au drept scop îmbunătățirea condițiilor de exploatare, a serviciilor publice oferite călătorilor și crearea condițiilor specifice de acces și de deplasare pentru persoanele cu dizabilități.

Este posibil ca imaginea să conţină: în aer liber
Acces tunel pietonal Gara Constanța

📢 Detalii tehnice pe categorii de lucrări

♦ Lucrări de reparații capitale la tunel pietonal
◘ etanșarea tunelului prin injecții intramurale la extrados
◘ tratarea fisurilor și crăpăturilor prin injecții cu rășini poliureatanice elastice
◘ repararea rampelor scărilor de acces în tunel (de la peroanele liniilor 2-3 și 4-5)
◘ placrea pereților tunelului și ai scărilor cu faianță pe o înalțime de 2 m, zugravirea acestora și a tavanului cu vopsea lavabilă
◘ placarea treptelor/contratreptelor cu gresie ceramică
◘ montarea benzilor de atentionare la marginea treptelor
◘ montarea de rigole pentru scurgerea apelor și a unei camere de pompe (la baza scărilor de la peronul liniilor 4-5)
◘ montarea de instalații electrice noi

Este posibil ca imaginea să conţină: în aer liber
Gara Constanța, liniile 3 și 4 – lucrări de RK finalizate

♦Lucrări de suprastructură
◘ realizarea substraturilor de repartiţie și armare a platformei căii;
◘ înlocuirea traverselor existente cu traverse din beton corespunzătoare tipului de şină 60, prevăzute cu prinderi elastice, iar pe curbele de la extremităţile liniilor 1-4 se vor utiliza traverse din beton cu supralărgire, corespunzătoare razelor curbelor existente
◘ înlocuirea şinelor tip 49 existente pe linia 1 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 741 m
◘ înlocuirea şinelor tip 49 existente pe linia 2 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 666 m
◘ înlocuirea şinelor tip 65 existente pe linia 3 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 654 m
◘ înlocuirea şinelor tip 65 existente pe linia 4 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 703 m
◘ racordarea aparatelor de cale extreme cu şinele tip 60 înlocuite, prin panouri de racordare tip 49/60

Este posibil ca imaginea să conţină: cer, copac, pod, pantofi şi în aer liber
Gara Constanța – RK liniile 1 și 2 în execuție

♦Noi facilități pentru persoanele cu dizabilități
◘ rampă de acces din tunel în clădirea de călători
◘ platforme elevatoare la fiecare scară din capatul “y”, pentru asigurarea accesului din tunelul pietonal pe peroane
◘ pictograme și marcaje de orientare și informare
◘ suprafețe de avertizare tactilo-vizuală înaintea treptelor și balustrade de separare a scărilor de peron

Alexandra VASILE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.