Discuția despre salariile anumitor angajați de la Club Sportiv Municipal Constanța a deschis o cutie a Pandorei. Oamenii s-au poziționat în două tabere: unii care sunt de acord că ele nu se justifică în raport cu lipsa rezultatelor așteptate și alții care spun că peste tot în handbal câștigurile sunt mari și că așa ar fi normal. Indiferent de cine are sau nu dreptate, ne amintim că la nivelul acestui club, înființat cu surle și trâmbițe și cu multe promisiuni că va fi o emblemă a Constanței, a izbucnit un mega-scandal legat de cheltuielile de funcționare. Totul a culminat cu un schimb de mesaje între fostul manager, Andrei Talpeș, și Primăria Constanța (CSM se alimentează cu bani de la bugetul local – n.r.). A fost clar: primarul Vergil Chițac nu l-a mai dorit pe Andrei Talpeș pe funcție întrucât… cheltuie prea mulți bani cu acest club al Municipalității.
De la cheltuie prea mulți bani la incapacitatea de plată a salariilor, întrucât Municipalitatea a închis robinetul finanțării… a fost doar un pas, după care au urmat alte și alte discuții legate de modalitatea de gestionare a fondurilor. În prezent, manager al CSM este Mihai Ochiuleț, fost consilier local USR, care a primit ca sarcină, printre altele, să facă economii. În plus, s-a tot discutat despre un audit care să scoată la iveală neregulile fostei conduceri a CSM. Într-un final, după multe întrebări legate de acest subiect, abia marți, 20 mai, se organizează mult-promisa conferință de presă a noului manager și suntem curioși cât din ce se zicea la începutul scandalului cu Talpeș va fi prezentat în fața presei.
Între timp, grație discuțiilor cu Mihai Ochiuleț, dar și cu suporteri nemulțumiți de situația clubului, am aflat așa: s-au diminuat unele salarii (la mica înțelegere cu sportivii, în funcție de cine a fost de acord cu această măsură), anumite contracte cu prestatori de servicii au fost încheiate (la termen) și nu au mai fost prelungite; în schimb, au fost semnate contracte cu alți furnizori – vorbim de o serie de achiziții directe care, momentan, nu sunt publicate pe site-ul clubului sau în altă parte, însă Ochiuleț dă asigurări că… urmează. „Nu am nimic de ascuns. Sunt șapte sau opt contracte noi în mandatul meu“, ne-a declarat Mihai Ochiuleț. Acestea ne-au fost aduse în atenție de către suporteri ai CSM, care acuză: „Se spunea că CSM nu are bani, salariile pentru sportivi, antrenori, furnizori, abia-abia au fost achitate cu întârziere, dar sunt bani de dat unor apropiați?!“
Achiziții directe la CSM Constanța – new entry
Contractele la care fac referire suporterii se referă, printre altele, la serviciul de contabilitate. SC Arya Expert Trade SRL, o firmă cu un singur angajat, administrată de Iulia Inta, primește peste 10.000 de lei pentru servicii de contabilitate, deși CSM Constanța are, deja, cinci angajați în acest departament.
Într-o ironie a sorții, Iulia Inta a fost angajată la CSM Constanța între 16.02.2023 și 30.06.2024, dar și-a dat demisia, din câte spun sursele noastre, după ce s-ar fi constatat erori în exercitarea atribuțiilor, fiind calculat și un prejudiciu. Interesantă situație, iar legat de această fostă angajată, suporterii CSM susțin că soțul ei, Gigi Inta, fără nicio legătură cu sportul, ar fi fost prezent la protestul ad-hoc al handbaliștilor împotriva fostei conduceri a CSM Constanța.
Contract atribuit… în 9 minute
Mai departe, un alt contract interesant semnat în această perioadă se referă la servicii video. Adică, cineva se ocupă de realizarea unor video cu sportivii, transmisiuni live pe Facebook de la diverse competiții, postări pe Instagram etc. Suma: 200.000 de lei (40.215,56 euro). Contractul a fost atribuit firmei R-Video Studio SRL din Constanța, unde administrator este Radu Popa. Firma are ca obiect principal de activitate producția cinematografică, video și de programe de televiziune. Potrivit lui Mihai Ochiuleț, societatea, care se bazează pe un singur angajat, este cea care ar produce filmări și pentru Academia lui Gheorghe Hagi. De cealaltă parte, reprezentanții Academiei Hagi au precizat că de la sfârșitul lunii martie s-a încheiat colaborarea lor cu Radu Popa.
Revenind la atribuirea acestui contract, cine dorește să verifice cum s-au derulat lucrurile prin intermediul Serviciului Electronic de Achiziții Publice (SEAP), constată că întreaga operațiune s-a desfășurat în fix… 9 minute. Adică, în data de 6.02.2025, ora 8.46 a fost publicat anunțul, iar la 8.55 a și fost încheiată achiziția. Mai departe, trageți voi concluziile. Noi ne amintim, dacă tot vorbim de producții video și de live-uri pe Facebook, că de fapt nu e o noutate ca Primăria Constanța să aibă câte o persoană de încredere care să se ocupe de astfel de servicii. Pe vremea lui Decebal Făgădău, omul cu filmările era celebrul Bobby-D, cel care, la predarea mandatului către Vergil Chițac, oprise temporar și accesul administrației la pagina de Facebook a Primăriei.
Un alt contract la fel de interesant, atribuit fără licitație, este semnat cu Marketing Zoom Solutions SRL, o firmă care nu are site (cel puțin noi nu l-am găsit), care aparține lui Alin Valentin Angheluță și Adelei Adriana Angheluță, ambii având și calitatea de administratori. Societatea are în sarcină, conform celor publicate în SEAP, să gândească o strategie de de marketing și comunicare pentru CSM, respectiv să ofere și asistență în implementarea acesteia. Perioada de implementare: maximum 5 luni, suma: 100.000 de lei (20.107,78 euro). Adică, clubul n-are bani, existau acuzații că fosta administrație „toacă“ prea multe fonduri pe partea de promovare, așa că respectivul contract nu a mai fost prelungit, pentru a direcționa acum 20.000 de euro către altă firmă?! Situația ne bulversează: problema era, cumva, că Talpeș direcționa bani către… „ai lui“, iar acum bani se dau „corect“, către… „ai noștri“ (vorba vine)?!?
CSM pregătește o strategie de marketing cu o firmă căreia nu-i găsim nici măcar site-ul de promovare
Probabil că nu ne-am fi îndreptat atenția către această societate atât de mult dacă nu ar fi existat și datele publicate pe site-uri oficiale (între care și cel al Primăria Constanța), de unde am aflat că: Marketing Zoom Solutions SRL nu a raportat angajați (e curios cum o firmă fără angajați se poate ocupa de marketing și de strategii de marketing – însă este posibil ca datele să se fi actualizat între timp) și este pe pierderi. Ca și în cazul exemplului anterior, și acest contract a fost „tranzacționat“ prin intermediul SEAP în fix… 6 minute. Societatea nu este la primul contract cu Primăria Constanța. Spre exemplu, această societate a fost desemnată de Primăria Constanța să se ocupe de organizarea evenimentului „Constanța – Brest, 31 de ani de relații bilaterale“. Evenimentul a cuprins câteva activități, în perioada octombrie- noiembrie, la Constanța. Detaliile le puteți consulta în imaginile atașate:



Ne oprim aici, însă vom reveni cu detalii. Așteptăm, pe de o parte, datele pe care urmează ca azi să le furnizeze în conferința de presă Mihai Ochiuleț, iar pe de altă parte, rămânem cu întrebarea: este/era în colaps financiar CSM sau era vorba doar despre cine cui împarte banii?
Alexandra CUCU
Citește și: