Situație alarmantă: s-au interzis importurile în Portul Constanța Sud-Agigea, nimeni nu mai mișcă un pai

0
6283
Trafic de mărfuri în Portul Constanța. FOTO APMC

O situație cel puțin ciudată se întâmplă în Portul Constanța Sud – Agigea. Toți cei care își desfășoară activitatea în diferite activități, în incinta portului respectiv, de la comisionari vamali până la manipulanți, și-au sistat activitatea încă de acum o săptămână. Motivul? Au fost interzise toate importurile în Portul Constanța Sud, dar și în Portul Constanța, după cum susțin unii dintre ei. Și mai ciudat este faptul că nimeni nu le-a spus motivul care sta la baza unei astfel de măsuri radicale.

Contactați de Focus Press, mai mulți comisionari vamali au declarat că li se încalcă, în acest mod, dreptul la muncă, iar marii agenți economici și multinaționalele deja se orientează spre alte porturi din Europa.

“Ne-am trezit cu o notă internă, precum că se interzic importurile în Portul Constanța Sud-Agigea. Asta contravine normelor europene, articolului 150 al Regulamentului UE nr 952/2013 care consfințește libertatea agentului economic de a alege un regim vamal adecvat, care este favorabil țării și dezvoltării sale economice, la momentul la care acesta își exprimă dorința de a plasa mărfurile sub un regim vamal. Acum importatorii nu mai pot face importuri în Portul Constanța și în Constanța Sud Gigea, toate lucrurile sunt blocate, iar nouă ni se îngrădește dreptul la muncă“, ne-au declarat reclamanții rămași fără activitate. Și au dreptate să se revolte, dat find că nu se știe cât va dura această situație. Potrivit celor relatate de ei, actualmente sunt blocate importurile pentru orice tip de mărfuri, fie agabaritice, vrac sau mărfuri generale. Pe de altă parte, importatorii vor avea cheltuieli în plus, pentru că li se impune să facă tranzit până la birourile vamale de care aparțin, pentru a face importul.

Din punctul nostru de vedere, vămile din interior nici nu sunt atât de pregătite, așa cum este Portul Constanța Sud -Agigea, care este vamă de frontieră. Acum suferă și cei care au depozitele, și cei de la liniile de shipping, suferim și noi, comisionarii vamali, până la manipulanți (…) Nu cunoaștem motivul pentru care s-a luat această măsură, dar de pe data de 7 august, când a venit această notă internă, portul este blocat. Economia țării oricum este la pământ, după acest COVID, abia începusem să ne revenim. Acum ne-au blocat din nou. Ne-ar plăcea să credem că trăim în Uniunea Europeană și că se respectă regulamentul vamal al Uniunii Europene“, au mai declarat comisionarii vamali. Acțiuni în instanță și suspiciuni de încălcare a legii De remarcat că mulți comisionari au făcut deja acțiuni în instanță, ca și importatorii. Majoritatea și-au angajat avocați și s-au făcut inclusiv plângeri penale, după ce, în prealabil, s-au făcut sesizări către Biroul Vamal Constanța-Sud, către Sucursala Galați, către Direcția Regională a Vămilor și către ANAF.

“Potrivit notei interne, cei care ne-au sistat activitatea au fost cei de la ANAF. Dar nu se poate trimite o notă internă și să se aplice ceva fără o bază legală. Trebuia să se dea un ordin de lucru, ceva, dar ei nu au dat nici o justificare. Deja importatorii, marii agenți economici și multinaționalele au anunțat că vor să se mute, nu mai vor să facă vama în România, vor să o facă la Hamburg și la Varna“, au mai declarat reclamanții. Ciudat este că autoritățile publice nu au anunțat nimic despre aceste măsuri care s-au luat dintr-o dată, cum ar fi această sistare a activității portuare în ceea ce privește importurile.

Vom încerca să aflăm mai multe informații despre aceste aspecte și vom reveni pe acest subiect în zilele următoare.

Daniel ALBU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.