Constănțenii uzează din plin de dreptul de a reclama autorităților problemele care le dau dureri de cap. Într-un top al celor mai frecvente sesizări la Primăria Constanța se afla cele privind spațiile verzi și arborii, iluminatul public și câinii fără stăpân.
Cetățenii orașului de la malul mării au transmis, în 2023, aproximativ 8.500 de sesizări la Primăria Constanța. Acestea sunt dintre cele mai diverse, iar mai mult de jumătate din ele au fost depuse on-line, prin aplicația „Sesizări Online“. Aceasta a fost lansată în anul 2019 și introduce automat locul din care a fost trimisă sesizarea, permite foarte ușor atașarea unei fotografii, scrierea unui text și transmiterea mesajului reprezentanților administrației locale.
„La nivelul instituției noastre au fost înregistrate un număr total de 8.489 sesizări, din care 7.800 au vizat aspecte legate de: spații verzi/parcuri – 1.000, arbori – 924, drumuri si transport public – 374, iluminat public – 1.113, salubritate/igienă publică – 497, avarii și intervenții în domeniul public – 435, câini fără stăpân – 508, parcări – 118, sistematizare rutieră – 234, surpare domeniul public – 118, diverse tipuri de sesizări – 2.479, diverse sesizări Poliția Locală – 689. Menționăm faptul că, din numărul total de sesizări, 5.121 au fost depuse pe aplicația Sesizari Online“, transmit reprezentanții Municipalității.
Cum puteți depune o sesizare
Centrul de Informare pentru Cetățeni este biroulcare asigură relația dintre administrația locală si cetățeni, activitatea desfășurându-se în incinta City Park Mall, la etajul I. În cadrul centrului sunt reprezentate direcții/servicii de specialitate din cadrul Primăriei, unde cetățenii sunt îndrumați în funcție de problematică, pentru a primi informații complete și actuale, care să-i ajute în rezolvarea problemelor în cât mai scurt timp.
Solicitările cetățenilor se înregistrează într-un program informatic special destinat acestui scop, care permite monitorizarea circulației documentelor, din departament în departament, până la obținerea răspunsului. În acest fel, cetățenii pot afla oricând care este stadiul soluționării cererii lor.
Cererile petenților, însoțite de actele necesare diferitelor tipuri de solicitări, pot fi transmise electronic, pe adresa de e-mail primarie@primaria-constanta.ro, pe Punctul de Contact Unic electronic (PCUe), cât și pe platforma electronică de depunere cereri on-line (Cereri online PMC). Sesizările se pot depune în format electronic și pe platforma sesizari.primaria-constanta.ro
Pentru sesizările telefonice, vă puteți adresa Dispeceratului Protecție Civilă, la numarul de telefon 0241/550.055.
Mihaela GIUGLEA