Un constănțean susține că a fost tras în piept și a plătit pentru revizia la mașină mai mult decât era normal. El a depus plângere la Poliție acuzând reprezentanții unui service auto că l-au suprataxat, în condițiile în care unitatea nu avea afișate prețurile și tarifele practicate, contrar prevederilor legale.
Sandu Theodor Cristian este administratorul și unic asociat al unei firme de publicitate din Constanța, iar în urmă cu mai bine de o lună a trebuit să facă revizia autoturismului pe care îl deține, la un service auto din București. Practic, avea nevoie să-i fie schimbat uleiul și filtrele, o operațiune care, în mod normal, nu costă mai mult de 100 de lei, pentru mâna de lucru. Nu avea de unde să știe că va fi nevoit să plătească mai mult decât dublul acestei sume.
„În data de 09.08.2024, m-am deplasat cu ajutorul autovehiculului personal DACIA Logan la service-ul GTB Auto (GTB Auto Construct SRL), aflat pe Bulevardul Energeticienilor nr. 92-98, Sector 3 București, în vederea efectuării reviziei autoturismului.
Am sunat la numărul afișat pe Internet, pentru a verifica disponibilitatea pentru revizie, domnii mi-au spus că sunt disponibili și că mă așteaptă. Când am ajuns la service-ul cu pricina, m-a întâmpinat un domn mecanic care nu știa despre sosirea mea, i-am explicat că am vorbit cu cineva la telefon și că mă așteaptă la revizie. Dumnealui a plecat spre caserie, pentru a vorbi cu șeful lui, iar după câteva minute s-a întors și mi-a comunicat că sunt așteptat să plătesc. În acel moment, mașina mea era deja urcată pe elevator.
M-am dus să achit în avans lucrarea și nu mică mi-a fost mirarea când am constatat că manopera doar pentru schimbul de ulei, filtru aer și filtru polen costa 250 de lei. I-am atras atenția șefului că mi se pare cam mult 250 de lei pentru asta și mi-a zis că dacă nu îmi convine pot să-mi iau mașina și să plec. Menționez că nu era absolut niciun preț afișat pe nicăieri. Ulterior, am aflat că manopera pentru această operațiune este, de fapt, 100 de lei Domnul mi-a vorbit pe un ton destul de nepoliticos și ușor agresiv, acest lucru cauzându-mi un sentiment de frică.
Am achitat și mă gândesc să le las un review negativ pentru această experiență neplăcută“, scrie constănțeanul în reclamația făcută la Poliție.
Precizăm că Ordonanța nr. 99 din 2000, privind „Comercializarea produselor și serviciilor de piață“, prevede la art.67: „(1) Comerciantul care în reţeaua de distribuţie oferă spre vânzare produse/servicii trebuie să indice preţul de vânzare/tariful practicat şi preţul pe unitatea de măsură, conform reglementărilor legale în vigoare.
(2) Preţurile de vânzare, preţurile pe unitatea de măsură şi tarifele practicate se indică în mod vizibil, lizibil şi fără echivoc, prin marcare, etichetare şi/sau afişare“.
Daniel ALBU




























