Lucrările pentru modernizarea Aeroportului Internațional Mihail Kogălniceanu Constanța sunt în toi, chiar aproape de finalizare, iar cu toate astea, traficul de pasageri, din sezonul estival, cât și în primul semestru al anului 2024, a înregistrat o evoluție încurajatoare, un trend mixt. S-a consemnat o creștere de aproximativ 4,5% în semestru I al acestui an, față de anul 2023.
În sezonul estival din acest an, traficul de pasageri de pe Aeroportul Internațional Mihail Kogălnceanu prezintă un trend mixt. Conform Asociației Aeroporturilor din România, pe aeroportul din județul nostru au fost înregistrați, în perioada de referință, 39.090 de pasageri, astfel: 14.629 în luna iunie, 12.237 în luna iulie și 12.224 în luna august.
În aceeași perioadă a anului trecut au fost raportați în total 38.825 de pasageri, astfel: în luna iunie au fost 11.476, în luna iulie 12.240, iar în august 15.109 de pasageri. Per ansamblu, se observă o creștere în luna iunie, o menținere în iulie și o scădere semnificativă în august.
,,Frecvențele către Istanbul și Londra au crescut, însă există o tendință de scădere, cauzată de anularea mai multor zboruri. Deși există planuri pentru atragerea de curse regulate, interne și externe, problemele întâmpinate au împiedicat acest lucru. Companiile aeriene trebuie convinse că vor obține profit, dar pentru asta este necesară o promovare agresivă și colaborare. Aeroportul din Constanța oferă tarife mici, siguranță, securitate, o pistă lungă și un nou terminal. Proiectul se apropie de finalizare. Am avut curse către Antalya pe o perioadă mai lungă, am avut și către Tel Aviv, însă nu am avut curse interne. Numărul de frecvențe către Istanbul – Turkish și Londra – Wizz Air a crescut și s-a menținut, deși, în prezent, există o tendință de scădere. Probabil că, până la sfârșitul anului, vom înregistra o scădere față de anul trecut, deoarece multe curse au fost anulate.
Noi avem în plan să atragem permanent curse regulate, interne și externe. Din păcate, nu am reușit, deoarece sunt o mulțime de probleme. În primul rând, trebuie să reluăm ideea cu OMD-urile și să facem promovare împreună. Nu pot să induc în eroare companiile spunându-le că vor avea profit aici, decât dacă se face un plan sau un program bine stabilit, iar pentru asta trebuie să colaborăm.
Avem cele mai mici tarife din țară, condiții de siguranță și securitate excelente, cea mai lungă pistă și construim un nou terminal. Poți discuta cu companiile, le poți oferi tarife avantajoase, dar trebuie să le convingi că, dacă vor veni la Constanța, vor avea profit, și nu pierderi, ceea ce implică pasageri. Pentru a atrage pasageri, este necesară o promovare agresivă. Trebuie să oferi ceva companiilor, să faci o promovare puternică, sunt multe aspecte de luat în considerare. Mai ales că suntem foarte aproape de București, iar oamenii preferă să zboare de acolo”, ne-a declarant directorul Bogdan Artagea, directorul Aeroportului Mihail Kogălniceanu.
În mai 2023, a fost semnat contractul pentru „Dezvoltare terminal, turn de control și parcare pentru Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu Constanța“. Lucrările avansează, iar în această toamnă ar putea fi gata, deși termenul este 1 decembrie 2024. Este vorba de o extensie de corp de clădire, amplasată în continuarea terminalului existent al aeroportului, inclusiv furnizarea, montarea și punerea în funcțiune a dotărilor necesare, și are ca scop operarea simultană a 400 de pasageri/flux de plecări/sosiri în ora de vârf. Cele două terminale constituie două clădiri structural independente. În prezent, aeroportul funcționează cu un singur terminal, care are capacitatea de a acomoda un trafic maxim de 1.000 de persoane/oră.
Printre obiectivele urmărite se numără:
- îmbunătățirea organizării serviciilor aeroportuare;
- îmbunătățirea infrastructurii și diminuarea fragmentării;
- dezvoltarea și adaptarea serviciilor aeroportuare la nevoile aflate în continuă schimbare, ale populației;
- creșterea satisfacției și siguranței pasagerilor;
- adaptarea la noile standarde de echipamente;
- asigurarea funcționării sustenabile și cost-eficiente a aeroportului, pe termen mediu și lung;
- îmbunătățirea condițiilor de muncă ale personalului aeroportuar.
Legat de proiect, directoru ne-a precizat că este aproape de finalizare. ,,Proiectul este aproape de finalizare”, a conchis Bogdan Artagea.
Andreea CONDURACHE
chiar dl.Artagea nu are rusine .Sa se laude cu numar de pasageri de ordinul a cateva zeci de mii ?Cu rahatul de cladire ,spoita si rasspoita cum sa atragi pasgeri ? Cum sa atragi companii de aviatie cu infrastructura facuta la misto in urma c u 60 de ani ? Schimbarea zidurilor este o adevarata bascalie ….Schimbarea conducerii care a avizat proiecte de mini SF
Nu prea ne convine sa venim si sa plecam de la Bucuresti …bani pe microbuz,ore pe autostrada si Centura Bucurestiului….Vrem sa ajungem si noi Cei din alte tari la Kogalniceanu …
Normal ca cei din Jud. Constanta ar dori sa zboare de la M. Kogălniceanu. Sigur trebuie făcută reclama referitor la destinații și prețuri la bilete.
Transparentă totala. Mulțumesc.
Buna ziua
Vrem si alte destinatii Paris spre exemplu
Trebuie sa batem drumul pana la Bucuresti
Ati avut intr un singur an zboruri odata pe saptamana si le ati retras
Multumim si speram ca va ganditi si la noi
Lumea nu prefera Bucurestiul…. Nu are incotro. Gândiți-vă la un turist străin care ajunge la București și trebuie să vină cu mașina până la Constanța sau la un turist din Sibiu care ar putea să ia avionul de la Sibiu direct la Constanța decât să piardă opt nouă ore pe drum cu mașina. Plus că numai în Constanța sunt foarte mulți care pleacă în voiaje foarte des și pierd foarte mult pe drum către și dinspre București. Sunt cel puțin patru firme de transport aeroport care au plecări din oră în oră gândiți vă la patru firme ori 24 de ore câte microbuze cu persoane pleacă și vin către și dinspre București. Lumea nu preferă București nu are încotro pentru că nu sunt zboruri către mai multe destinații.
Nu înțeleg de ce ,la noi merge așa de greu totul.Nu știm să ne prezentăm tara așa cum ar trebui,alții știu să câștige din orice.Aeroportul ar avea de câștigat dacă ar exista oameni deștepți care sa facă o promovare pe măsură.
Pana nu ieșim din prostie lașitate și pupicurismul UE-NATO nu se va întâmpla nimic bun.Barca în care suntem se scufunda.