Un șofer al CT BUS nu a avut nici o reacție când unui pasager i s-a făcut rău în autobuz. O profesoară de la Universitatea Ovidius a făcut reclamație la companie

0
1963

Mona Momescu, lect.univ.dr. la Universitatea Ovidius din Constanța, a fost martora unui eveniment neplăcut. Profesoara se afla într-un autobuz CT BUS atunci când unui pasager i s-a făcut rău și a început să vomite. Imediat aceasta a mers către cabina șoferului pentru a sesiza cele întâmplate, însă bărbatul nu a avut nici un fel de reacție. Femeia a făcut o sesizare la CT BUS în acest sens și pentru că nu a primit un răspuns în 24 de ore a făcut publică reclamația

În cursul zilei de luni, 14 decembrie a.c., Mona Momescu se afla în autobuzul 48 când unui alt pasager i s-a făcut rău. Imediat a mers către cabina șoferului pentru ai relata cele întâmplate și pentru a-i solicita să sune la 112, dar conducătorul autobuzului nu a dorit acest lucru. Pentru că nu i s-a părut normal și corectă atitudinea șoferului Mona Monescu a trimis o reclamație la CT BUS.

Iată sesizarea scrisă

În seara zilei de 14 decembrie 2020, am luat autobuzul 48, pe direcția Poarta 2 Port-CFR Palas, din stația Tomis Mall, oră sosire aproximativ 17.49, conform graficului afișat, număr înmatriculare autobuz CT-10-FDV, indicativ 058 (suficient pentru a identifica șoferul de serviciu pe traseu). Imediat după urcare, unui pasager i s-a făcut rău (stare de vomă), pasagerul era însoțit de un prieten, care a solicitat apă, inclusiv șoferului. Starea de rău a pasagerului a continuat, acesta vomând în autobuz. După depășirea stației „Școala 13”, fiind pasageri puțini în autobuz, toată lumea respectând indicațiile de carantină (mască, distanțare), am cerut, verbal, șoferului, oprirea autobuzului și solicitarea asistenței medicale de urgență pentru pasagerul în cauză. Șoferul a reacționat prin oprirea mai lungă în stație, ignorarea cerinței mele verbale, precum și deschiderea ușii 3 pentru un interval de 1 minut (aproximativ). Starea de vomă/disconfort a pasagerului a continuat, după cum și eu am continuat să solicit șoferului contactarea unui serviciu medical de urgență. Știm cu toții că starea de vomă bruscă poate anunța un infarct miocardic, precum și alte afecțiuni care pun în pericol viața cetățeanului, dincolo de COVID-19! Șoferul nu a avut nicio reacție, a continuat traseul, periclitând, prin atitudine, sănătatea pasagerului, precum și pe cea a călătorilor. Dat fiind că CT Bus ne agresează psihologic, constant, cu mesaje reiterate la nesfârșit, privitor la respectarea regulilor în vreme de pandemie, găsesc inadmisibilă atitudinea șoferului, care putea solicita intervenția unui echipaj de urgență (SMURD), care ar fi putut constanta starea pasagerului, precum ar fi putut recomanda conduita terapeutică necesară. Atitudinea șoferului, de completă ignorare a stării pasagerului și a solicitărilor mele verbale repetate,audibile din cabină, reprezintă, în aceste condiții, un exemplu de zădărnicirea combaterii bolilor și trebuie tratate ca atare.

Remarc, lăudabil, în acest context, instalarea semnalelor luminoase care anunță ora sosirii diverselor trasee, precum și grija pentru respectarea regulilor impuse de pandemie. În același context este necesar să se înscrie și reacția șoferilor privind evenimente ce vizează sănătatea individuală sau publică. Este, de asemenea imperios, de a impune o stare de igienă personală adecvată șoferilor de pe traseele CT Bus (indiferent de protecția d-lor în cabină, așa cum e firesc), de a interzice fumatul în cabină și de a impune purtarea unui ecuson de identificare a șoferilor, dat fiind că sunt angajații unei instituții de prestigiu și tradiție, ci nu zilieri recrutați pentru curse ocazionale de natură personală.

Cum este etic și onest, vă anunț că, în lipsa unei reacții adecvate la acest mesaj, în 24 de ore, el va fi transmis, pentru îmbunătățirea transportului, precum a bunelor relații dintre cetățenii plătitori de bilet/abonament/taxe și impozite locale, presei, precum și Primăriei Constanța. Am toată încrederea că veți găsi cea mai bună soluție”.

Ce spun reprezentanții CT BUS

Reprezentanții CT BUS au precizat că au primit sesizarea și că este în lucru. Aceasta a fost înregistrată și urmează a se demara o anchetă în acest caz. În cursul zilei de astăzi, 16 decembrie, a.c., reclamanta va primi și un număr de înregistrare pentru sesizarea înaintată.

”Am demarat verificările cu privire la evenimentul semnalat de doamna Mona Momescu. Șoferul a fost pus să scrie o declarație cu privire la cele întâmplate și de asemenea, avem confirmarea implicării lui prin apelul efectuat la 112”, a precizat Bogdan Niță, directorul CT BUS.

M.G.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.