Un tren plin cu copii, care se întorceau din Mangalia, a stat blocat în câmp mai bine de nouă ore. CFR Călători spune că la Gara de Nord li s-a oferit apă și croissante pasagerilor

0
386
Călători în Gara CFR

Trenul Mangalia – Arad a acumulat peste nouă ore întârziere după ce a staționat în zona Fundulea, din cauza lipsei de tensiune în linia de contact. Trenul, plin cu copii ce veneau din tabără, a plecat la ora 19.10 din Mangalia și abia după 8.30 a ajuns în Gara de Nord. Jumătate de oră mai târziu trenul a părăsit Gara de Nord și ar trebui să ajungă la Arad după ora 21.30, ceea ce înseamnă că pentru unii pasageri călătoria va fi mai lungă de 26 de ore. 

Linia de contact s-a rupt la Fundulea din cauza rafalelor puternice de vânt.

CFR Călători spune că întârzierile au apărut din cauza lipsei de tensiune în firul de contact în zona Fetești.
Trenul ar fi trebuit să ajungă la 23.11 în Gara de Nord și la 8.30, ora la care a ajuns în Capitală joi dimineață, ar fi trebuit să fi trecut de Deva. IR 1921 a plecat la 9.01 din Gara de Nord și va ajunge după 21.30 la Arad dacă nu mai apar probleme.

Trenul IR 1921 circulă între Mangalia și Arad via Tg Jiu pe o rută de 872 km care este lungă și fără vreo întârziere (peste 16 ore).

La ora 7:53 a fost retras din linie curentă Brănești – Fundulea cu locomotivă Diesel trenul 1921-2. La ora 8:15 trenul 1921-2 a plecat din Brănești cu locomotiva electrică proprie.

Locomotiva Diesel va intra din nou pe firul II pentru aducerea în stația Brănești a trenului 1991-2, spune CFR Infrastructură. CFR Călători spune că la Gara de Nord li s-a oferit apă și croissante pasagerilor.

CFR SA informează că circulația feroviară se desfășoară, la această oră, doar pe un singur fir între stațiile Brănești – Fundulea (magistrala 800) și Chitila – Buftea – Periș (magistralele 300 și 500), din cauza avariilor înregistrate la sistemul de alimentare cu energie electrică, produse de rafalele puternice de vânt înregistrate în cursul nopții, în jumătatea de sud a țării. Probleme au fost și Transilvania, pe magistrala 400.

Mai multe trenuri au acumulat peste 100 de minute întârziere pe relații precum București – Constanța, București – Brașov, București – Buzău și București – Craiova.

La ora 9.30, circulația trenurilor pe intervalul de stații Brănești – Fundulea se desfășoară pe un singur fir, din cauza avariilor înregistrate la sistemul de alimentare cu energie electrică, linia de contact fiind ruptă de rafalele puternice de vânt, iar alimentarea cu energie electrică a liniei de înaltă tensiune este întreruptă.

Ce spune CFR SA

Menționăm faptul că, din cauza acestei avarii, 2 trenuri de călători (IR 1921 -2, care circulă în relația Mangalia – Arad și IR 1991-2 care circulă în relația Mangalia – Timișoara) au rămas blocate pe firul II, acestea având nevoie să fie tractate cu o locomotivă Diesel înapoi în stația Brănești, pentru a-și relua circulația până în stația București Nord. Trenul IR 1921-2 și-a reluat circulația din stația Brănești la ora 08:15 minute, iar IR 1991-2, la ora 09.00, ambele cu destinația București Nord.

Până la remedierea deranjamentelor înregistrate la linia de contact de pe firul II și repunerea sub tensiune, circulația trenurilor între stațiile Brănești – Fundulea se desfășoară pe firul I, din ambele sensuri de circulație.

Tot pe raza Regionalei CF București, avarii la sistemul de alimentare cu energie electrică s-au înregistrat și pe intervalul de stații Chitila – Buftea – Periș, trenurile circulând în cursul nopții doar pe un singur fir iar, în intervalul orar 07.30 – 09.12, traficul feroviar a fost închis temporat în stația Periș, după ce o persoană a fost lovită de trenul IR 1661. Circulația trenurilor pe raza stației Periș s-a reluat la ora 09.12, după finalizarea operațiunilor desfășurate la locul accidentului de organele abilitate.

Din cauza acestui accident, 10 trenuri de călători (IR 1661, IR 1631, IR 1655, R 3005, IR 1550, IR 1654, IR 1688, IR 1742, IR 16030 și R 3014), care au staționat temporar în gările de pe traseu, au fost repuse treptat în circulație.

Menționăm totodată, faptul că și pe raza Regionalelor CF Timișoara, Brașov și Iași s-a intervenit permanent în cursul nopții pentru remedierea deranjamentelor înregistrate, din cauza rafalelor puternice de vânt, la sistemul de alimentare cu energie electrică a liniei de contact, între stațiile Teregova – Armeniș, Lunca Bradului – Răstolița, Tușnad Sat – Tușnad Băi, Tușnad Sat – Sânsimion, Leșul Ilvei – Ilva Mică. La această oră pe aceste două segmente feroviare se circulă în condiții normale.

CFR SA îi asigură pe călători că angajații de la calea ferată depun toate eforturile necesare pentru remedierea tuturor deranjamentelor înregistrate la sistemul de alimentare cu energie electrică și restabilirea traficului în condiții normale.

Alexandra VASILE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.