Universitatea „Ovidius” din Constanța a participat la târguri de promovare internațională pentru a atrage studenți din India și Africa de Nord

0
243

Luna trecută, Universitatea „Ovidius” din Constanța (UOC) a participat la două târguri online internaționale de promovare a ofertei educaționale în țările din afara Uniunii Europene. Obiectivul participării UOC în cadrul acestor târguri a fost acela de a oferi o mai bună vizibilitate programelor de studii predate într-o limbă de circulație internațională, dar și celor predate în limba română, prin promovarea programului pregătitor destinat cetățenilor străini.

Primul târg de promovare a ofertei educaționale a fost destinat participanților din Algeria, Egipt, Maroc și Tunisia, iar cel de-al doilea s-a adresat potențialilor candidați proveniți din Bangladesh, India, Nepal și Sri Lanka. Universitatea Ovidius nu este la prima participare la aceste târguri.

”Nu este prima oară când Universitatea Ovidius participă la un târg internațional de promovare a ofertelor educaționale în mediul online. Tot în cadrul acestui proiect am mai participat și în luna august la un târg. Este o metodă bună prin care țările din afara Uniiunii Europene pot avea acces la ofertele noastre și de ce nu să atragem studenți, pentru ca până la urmă acesta este scopul”, a precizat Valentin Vanghelescu, purtătorul de cuvânt al Universității Ovidius.

Membrii echipei de proiect care au participat la evenimente din luna octombrie au fost: conf. univ. dr. Cristina Duhnea, conf. univ. dr. Andreea-Daniela Moraru, lect. univ. dr. Lucia Opreanu, ec. drd. Răzvan-Ionuț Drugă. Potrivit directorului de proiect, Conf.univ.dr. Cristina Duhnea, reprezentanții instituției au susținut două prezentări, una pe 20 octombrie și una pe 27 octombrie.

”A fost vorba despre târguri care s-au desfășurat exclusiv online, organizate de un grup internațional la care noi am participat pe două zone care ne interesează, Africa de Nord și India. Am putut participa prin proiectul CNFIS-FDI-2020-0648 care este finanțat din fonduri de dezvoltare instituțională, cel care se desfășoară pe internaționalizare. Proiectul s-a desfășurat pe platforma implementată de Begin Group unde am avut alocată o cameră personală pentru Universitatea Ovidius și am avut două prezentări susținute de lect.univ.dr. Lucia Opreanu. Am avut la dispoziție patru ore în care participanții au putut să ne întrebe tot ce și-au dorit ei legat de admitere, de programele universității. Am fost câte patru participanți care am stat pe chat cu ei și le-am răspuns la întrebări, le-am dat detalii”, a precizat Conf.univ.dr. Cristina Duhnea.

Tot aceasta a menționat și faptul că elevii de liceu din acele țări sunt interesați să își găsească un program de studiu la care să se înscrie pentru următorul an universitar, astfel numărul participanților a ajuns la aproximativ 3.300.

”La prima prezentare au fost undeva la 1,200 de participanți din Africa de Nord, iar din India aproape 2.000. În fiecare din cele două participări am avut câteva zeci de întrebări de la diverși elevi, care au cerut lămuriri. Noi sperăm ca și feedback să fie o creștere a numărului de candidați pe zona de programe în limba engleză, dar și pentru anul pregătitor. În principiu noi ne dorim să devină studenți au universității sperând că ne întoarcem la normalitatea unor programe de studiu desfășurate față în față. În măsura în care vom rămâne în aceeași situație și anul viitor ne vom adapta și vom vedea cum vom desfășura cursurile online cu ei”, a mai completat directorul de proiect.

Precizăm că participarea Universității „Ovidius” din Constanța la aceste manifestări face parte din activitățile desfășurate în cadrul proiectului CNFIS-FDI-2020-0648, Intensificarea inițiativelor de internaționalizare în Universitatea „Ovidius” din Constanța – educație și cercetare într-un mediu multicultural internațional, finanțat de către Ministerul Educației și Cercetării prin Fondul de Dezvoltare Instituțională.

Mihaela GIUGLEA

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.